in

AngryAngry

Τραγωδία στα Τέμπη – Σταθμάρχης για τα ρεπό. Χωρίς πιστοποίηση κάλυπτε βάρδιες (έγγραφο-ντοκουμέντο)

Στις 15 Ιανουαρίου, ενάμιση μήνα πριν από το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, ο Β.Σ. είχε τοποθετηθεί επισήμως στο πρόγραμμα ως σταθμάρχης μόνος του στη βάρδια, αλλά το πρόγραμμα ανατράπηκε ύστερα από καταγγελία στα κεντρικά του ΟΣΕ.
Ήταν ημέρα Κυριακή και ο μαθητευόμενος ακόμα σιδηροδρομικός έκανε την πρακτική του στον σταθμό της Καλαμπάκας, στον οποίο, ούτως ή άλλως, επιθυμούσε να εργάζεται μόνιμα.

  • Όπως προκύπτει από το φύλλο παρουσίας Σταθμαρχών Καλαμπάκας για τον μήνα Ιανουάριο που αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, ο Β.Σ. ξεκίνησε να εργάζεται στον συγκεκριμένο σταθμό στις 2 Ιανουαρίου στη βάρδια 1, δηλαδή πρωί, και όπως φαίνεται από τον πίνακα μέχρι και τις 14 του μήνα είχε προβλεφθεί να εργάζεται πάντα μαζί με κάποιον εμπειρότερο σταθμάρχη.

Παραδέχθηκε την κοινή βάρδια

Για το επίμαχο διάστημα κατά το οποίο ο μοιραίος σταθμάρχης βρισκόταν σε περίοδο μαθητείας στην Καλαμπάκα, ο επιθεωρητής παραδέχθηκε στην απολογία του ότι έκαναν μαζί μια βάρδια χωρίς όμως να διευκρινίσει τον λόγο. «Την 02/01/2023 έως την 08/01/2003 (σ.σ.: εργάστηκε ο Β.Σ.) στον σταθμό της Καλαμπάκας με ωράριο 10.30 έως 19.30. Την πρώτη ημέρα ευρισκόταν μαζί μου, τις υπόλοιπες τρεις ημέρες με τον κ. Τ. και έκτοτε με τον κ. Τ.», ανέφερε ο επιθεωρητής προσθέτοντας ότι την 9/1/23 έως και την 21/1/23 εργαζόταν στον σταθμό του Λιτόχωρου.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο Β.Σ. βρισκόταν σε περίοδο μαθητείας μέχρι τις 21 Ιανουαρίου. Στις 23 και 24 του ίδιου μήνα έδωσε εξετάσεις και την επόμενη ημέρα ξεκίνησε βάρδιες, αρχικά πάλι ως μαθητευόμενος. «Από 22/10/22 μέχρι και 21/1/23 κάναμε (σ.σ.: όλοι οι νέοι σταθμάρχες) πρακτική εκπαίδευση σε διάφορους σταθμούς με βάση το πρόγραμμα που εξέδιδε η επιθεώρηση.

Στο πλαίσιο της πρακτικής μου εκπαίδευσης έκανα προϋπηρεσία στη Λάρισα, στον Παλαιοφάρσαλο, στην Καλαμπάκα και στο Λιτόχωρο», φέρεται να έχει πει στην απολογία του ο Β.Σ. προσθέτοντας: «Μετά το τέλος της τρίμηνης πρακτικής μου εκπαίδευσης, στις 23/1/23 εξετάστηκα γραπτά και στις 24/1/23 προφορικά στη Θεσσαλονίκη, ενώπιον της επιτροπής που είχε ορίσει η διοίκηση του ΟΣΕ. Στις εξετάσεις που δώσαμε δεν απέτυχε κανείς. Στις 24/1/23, μας κάλεσε ο κ. Ν. (σ.σ.: ο προϊστάμενος της Επιθεώρησης Λάρισας) και μας έδωσε ένα προσωρινό πρόγραμμα μέχρι 31/1/23». Με βάση το πρόγραμμα αυτό ο άπειρος σταθμάρχης τοποθετήθηκε ως βοηθητικός στον σταθμό της Λάρισας τις τελευταίες ημέρες του Ιανουαρίου, ενώ λίγες εβδομάδες αργότερα εργάστηκε μόνος του στη Λάρισα για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, με τα γνωστά ολέθρια αποτελέσματα.

Η κατάθεση Ζήντρου

Την περασμένη Τετάρτη το κατώφλι του ειδικού εφέτη ανακριτή Λάρισας, που χειρίζεται την υπόθεση, πέρασε ο σταθμάρχης Γιώργος Ζήντρος, που είχε βάρδια στον Παλαιοφάρσαλο το μοιραίο βράδυ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ρωτήθηκε σχετικά με την τοποθέτηση του Β.Σ. στην Καλαμπάκα πριν λάβει πιστοποίηση. «Δεν μπορώ να πω τίποτα γι’ αυτό, η ανάκριση είναι μυστική, σας παρακαλώ μη με φέρνετε σε δύσκολη θέση», σημείωσε μιλώντας στον «Ε.Τ.» της Κυριακής για τη συμπληρωματική του κατάθεση, ενώ δεν απέκλεισε να καταθέσει ξανά στο άμεσο μέλλον.

Ο προφυλακισμένος επιθεωρητής, πάντως, είχε αφήσει αιχμές στην απολογία του κατά του σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου, Γιώργου Ζήντρου, αναφέροντας ότι οι σταθμάρχες όφειλαν να τον ενημερώνουν σε περίπτωση καθυστέρησης τρένου, όπως συνέβη με τη μοιραία αμαξοστοιχία intercity 62. «Να τονιστεί ότι σε περίπτωση καθυστέρησης των δρομολογίων ο ρυθμιστής κυκλοφορίας Αθηνών κατ’ εντολήν του και σε συνεννόηση με τον κάθε προϊστάμενο επιθεώρησης γινόταν επέκταση του ωραρίου στους εμπλεκόμενους σταθμούς μέχρι την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας. Επίσης, είτε σε απρόοπτες καθυστερήσεις είτε σε οποιοδήποτε συμβάν, οι εκάστοτε σταθμάρχες υποχρεούνται να ενημερώσουν τον προϊστάμενο», φέρεται να κατέθεσε ο επιθεωρητής, ο οποίος έκανε λόγο για «συνονθύλευμα λανθασμένων χειρισμών και παραλείψεων που έλαβε χώρα» και οδήγησε στην τραγωδία.

Τι νομίζετε;

Αφήστε μια απάντηση

Avatar

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

4 Comments

Τραγωδία στον ΑΝΤ1 – Σχεδόν 10 μονάδες κάτω από τη Γερμανού η Ελίνα Παπίλα…

Αποκλειστικό – Στο «στόχαστρο» του ΑΝΤ1 η Βίκυ Καγιά για τους «Προδότες»