in

OMGOMG

Τραγωδία στα Τέμπη – «Πυρά» του προέδρου εργαζομένων του ΟΣΕ. “Το ανθρώπινο λάθος θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί”

Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, με τη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών, που άφησαν πίσω τους 57 νεκρούς.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ ξέσπασε σήμερα με νέες δηλώσεις του στο MEGA, επισημαίνοντας ότι αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, θα είχε αποφευχθεί το ανθρώπινο λάθος.

  • Μιλώντας στην εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι!», ο Νίκος Τσικαλάκης, επιμένει σε αυτό που λένε μέρες τώρα οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ οι οποίοι διαχωρίζουν την τηλεδιοίκηση από τα υπάρχοντα τοπικά συστήματα χειρισμού των σταθμών.

Στο μεταξύ χθες ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, μιλώντας μετά τη πρώτη ευρεία σύσκεψη για το νέο πλαίσιο των σιδηροδρόμων, επανέλαβε ότι «το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα».

Η τηλεδιοίκηση της Λάρισας

«Τηλεδιοίκηση σιδηροδρομικά είναι στο τελείωμα του σταθμού του Δομοκού έως και το Πλατύ. Αυτό είναι η τηλεδιοίκηση της Λάρισας. Στη Λάρισα αυτήν την στιγμή, το σύστημα τηλεδιοίκησης, κάποια κομμάτια λειτουργούν κάποια όχι, οι πίνακες δεν είναι σε λειτουργία. Αυτό που έχει η Λάρισα είναι τοπικός χειρισμός του σταθμού, δηλαδή έχει δύο χλμ. νότια προς την Αθήνα και άλλα 4 – 5 προς βόρεια, Θεσσαλονίκη» είπε σήμερα Κυριακή στο MEGA και στην εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι» ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ Νίκος Τσικαλάκης.

Όπως εξήγησε «μιλάμε για ένα σύστημα τοπικού χειρισμού στο επίπεδο των 10 – 11 χλμ. Σε αυτά τα 11 χλμ, το επίμαχο κλειδί που άλλαξε την πορεία της αμαξοστοιχίας είναι εντός του πίνακα αυτού, δηλαδή το βλέπει ο σταθμάρχης. Δηλαδή, αν παρακολουθούσε σωστά τον πίνακα θα καταλάβαινε ότι το τρένο έχει μπει στην γραμμή καθόδου».

«(…) Αυτό που είναι δεδομένο είναι ότι κάποιος έκανε λάθος και αντί να το βάλει στην ανόδου, το έβαλε στην καθόδου. Και αυτό το λάθος μπορεί να το κάνει μόνο ένας άνθρωπος, ο υπεύθυνος του χειρισμού, ο σταθμάρχης. Από την στιγμή που του μπήκε σε λάθος γραμμή, θα μπορούσε να το διορθώσει» ανέφερε για να καταλήξει λέγοντας ότι: «Αν υπήρχε η τηλεδιοίκηση, και μετά τα 4 – 5 χλμ. θα το έβλεπε. (…) Το ανθρώπινο λάθος θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί».

Πινγκ πονγκ ευθυνών ανάμεσα σε ΡΑΣ και ΟΣΕ

Ο κ. Λεβέντης, εργάζεται στην τεχνική υπηρεσία του ΟΣΕ και μίλησε επίσης  στο «Χαμογέλα και Πάλι» κι σχολίασε τις δηλώσεις του προέδρου των εργαζομένων του ΟΣΕ.

«Προσυπογράφω αυτά που είπε ο πρόεδρος, κ. Τσικαλάκης, το σκεπτικό του. Μετά την τραγωδία αυτή που χάθηκαν νέα παιδιά και σιδηροδρομικοί, προφανώς ένα ερώτημα που άκουσα είναι “πώς θα μπει κάποιος στο τρένο με ασφάλεια”. Προφανώς και το τρένο παρέχει ασφάλεια. Όταν βγει το εισαγγελικό πόρισμα για τις ποινικές ευθύνες για την τραγωδία, τότε θα δούμε τι έχει συμβεί. Δεν συνέβη μόνο το λάθος του σταθμάρχη, συνέβησαν και άλλα λάθη», είπε αρχικά.

Για την ασφάλεια των τρένων δήλωσε πως, «εάν διαβάσετε το δελτίο τύπου της ΡΑΣ, η ίδια η ΡΑΣ, μιλάει για ενδείξεις. Η υπεύθυνη στάση ενός φορέα είναι να μιλάει με αποδείξεις και όχι με ενδείξεις. Εάν αυτή τη στιγμή, οι ενδείξεις της ΡΑΣ δεν ισχύουν και οι αποδείξεις του ΟΣΕ είναι ότι όντως παρακολούθησαν οι εκπαιδευόμενοι σταθμάρχες και τη θεωρητική και την πρακτική τους εκπαίδευση, κι μετά έδωσαν εξετάσεις για να γίνουν σταθμάρχες, τι θα πει μετά η ΡΑΣ; Ή θα ζητήσει συγγνώμη;»

«Δεν γίνεται ατομικό μάθημα, είναι συνολικό. Υπάρχει πρωτόκολλο παρουσίας και διαδικασίας. Η ΡΑΣ αυτό το πρωτόκολλο θα έπρεπε να το ζητήσει όταν έκανε τους ελέγχους, και να έχει αποδείξεις και όχι ενδείξεις. Αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δεν είναι τωρινό», συμπλήρωσε ο κ. Λεβέντης.

Τι νομίζετε;

Αφήστε μια απάντηση

Avatar

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

4 Comments

Η on air ανακοίνωση του Αυτιά για τη συνεργασία του με τον ΣΚΑΪ – «Ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνει το κανάλι»

Τραγωδία στο Αιτωλικό – Νεκρή γυναίκα από φωτιά σε σπίτι