in

Temu VS Shein μέσα από τις κριτικές των πελατών τους – Ποια κερδίζει την πρώτη «μάχη» του 2024

Αν θέλετε να ξοδέψετε λιγότερα για να αγοράσετε περισσότερα, οι διαδικτυακές αλυσίδες λιανικής Shein και Temu πιθανώς να έχουν ήδη πέσει στα… ραντάρ σας. Οι δύο λιανοπωλητές γρήγορης μόδας έχουν την έδρα τους στην Κίνα και η αυξανόμενη δημοτικότητά τους στις ΗΠΑ έχει δημιουργήσει έναν «σκληρό» πόλεμο ανταγωνισμού μεταξύ τους, με τις δύο εταιρείες να φτάσουν μέχρι και στο σημείο να καταθέσουν αγωγές. Πρόσφατα μάλιστα η Temu συνεχίζοντας τον κύκλο των αγωγών που ξεκίνησε το 2023 κατηγόρησε την Shein για «εκφοβισμό τύπου μαφίας». Οι δύο κινεζικοί κολοσσοί είναι υπεύθυνοι για σχεδόν το ένα τρίτο όλων των δεμάτων που φτάνουν στις Ηνωμένες Πολιτείες κάθε χρόνο, οπότε είναι κατανοητό ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο ξεφεύγει από τα όρια του φυσιολογικού.

  • Ωστόσο πολλοί αναρωτιούνται τα εξής: «Ποια εταιρεία πρέπει να προτιμήσω; Πόσο ασφαλείς είναι οι διαδικτυακές αγορές;» Στο πλαίσιο αυτό η ΡissedCοnsumer ανέλυσε τις εμπειρίες των πελατών Shein και Temu την χρονιά που μας πέρασε, συγκρίνοντας ένα ευρύ φάσμα κριτικών γύρω από τις δύο εταιρείες. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έρευνα της ΡissedCοnsumer, το 39% των κριτικών και αξιολογήσεων στην Temu το 2023 ήταν αρνητικές, ενώ το 40% θετικές. Από την άλλη, ένα ποσοστό του 43% των καταναλωτών θα συνιστούσε την εταιρεία σε κάποιον φίλο του ή γνωστό του. Όσον αφορά την Shein, το 63% των κριτικών ήταν αρνητικές, ενώ μόλις ένα 16% έμεινε ευχαριστημένο από τις υπηρεσίες του κινεζικού κολοσσού. Ωστόσο, το 50% των πελατών δηλώνει ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει ξανά τη Shein στο μέλλον για παρόμοιες υπηρεσίες ή προϊόντα που προτίθεται να αγοράσει. Παράλληλα, ένα ακόμα μείζον θέμα που προκύπτει από την ανάλυση των δεδομένων είναι το πρόβλημα που υπάρχει με την επικοινωνία με τις εταιρείες, αφού σε πολλές περιπτώσεις οι καταναλωτές έκαναν παράπονα πως δεν κατάφεραν να λάβουν εύκολα -σε κάποιες περιπτώσεις και ποτέ- απάντηση σε ερώτημα που είχαν αναφορικά με την παραγγελία τους.

Όπως αναφέρουν οι πελάτες στις κριτικές τους, στον ιστότοπο της Temu δεν υπάρχει τρόπος για απευθείας επικοινωνία με την εξυπηρέτηση πελατών, ενώ δεν αναγράφεται αριθμός επικοινωνίας που να αφορά αποκλειστικά θέματα παραγγελιών. Ο μόνος τρόπος επικοινωνίας είναι η αποστολή μηνύματος μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μια ενότητα με συχνές ερωταπαντήσεις που υπάρχει στην ιστοσελίδα σπάνια λύνει τις απορίες που έχουν οι πελάτες. Παρόμοια η κατάσταση και στον ιστότοπο της Shein. Και εκεί υπάρχει μια ενότητα με συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις, ένα email επικοινωνίας, αλλά πουθενά τηλεφωνικός αριθμός. Ωστόσο, η Shein παρέχει τη δυνατότητα συνομιλίας μέσω ενός AI ChatBox, όπου οι πελάτες προσπαθούν να λάβουν τις απαντήσεις που ζητούν μέσω της τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο η συζήτηση για τις Temu και Shein δεν περιστρέφεται μόνο γύρω από την εξυπηρέτηση των πελατών, αλλά και γύρω από την ποιότητα της τεράστιας γκάμας προϊόντων που προσφέρουν σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Και στις δύο πλατφόρμες μπορεί κανείς να βρει ότι φανταστεί.

  • Από είδη σπιτιού, παιχνίδια, εργαλεία, και είδη αυτοκινήτου, μέχρι ρουχισμό, παπούτσια και σετ περιποίησης. Αναφορικά με τα προϊόντα της Temu, οι περισσότερες κριτικές πελατών το 2023 αναφέρονται στα υφάσματα των ρούχων, με πολλούς να σημειώνουν πως ρουχισμός της πλατφόρμας δεν ήταν καλής ποιότητας. Από την άλλη, υπάρχουν κριτικές που αναφέρουν πως κάποιοι παρέλαβαν το προϊόν που παρήγγειλαν κατεστραμμένο ή αυτό που έφτασε στα χέρια τους ήταν κακής ποιότητας. Όμως, υπάρχουν και καλές κριτικές. Όπως αναφέρει η έκθεση της PissedConsumer «ίσως η καλύτερη περιγραφή της ποιότητας της Temu είναι ο τρόπος που την περιέγραψε ένας πελάτης: η ποιότητα ποικίλλει. Αυτός μπορεί να είναι ο λόγος που η πολιτική επιστροφής είναι τόσο γενναιόδωρη». Ωστόσο και οι κριτικές της Shein έχουν επίσης πολλά να πουν για την ποιότητα των αντικειμένων που αποστέλλονται από την εταιρεία. Σύμφωνα με τις κριτικές, η ποιότητα της Shein είναι «διαφορετική από αυτές των φωτογραφιών», ενώ τα αντικείμενα «φαίνονται φτηνά» ή έχουν «κακό υλικό». Κάποια πελάτες μάλιστα έλαβαν κατεστραμμένα αντικείμενα ή αντικείμενα που μοιάζουν σαν να τα είχε φορέσει κάποιος πριν παραδοθούν στο σπίτι τους.

Και σε αυτήν την περίπτωση υπάρχουν θετικές κριτικές… Ένα μείζον θέμα που απασχολεί τους πελάτες είναι και η πολιτική των επιστροφών. Η πολιτική της Shein επιτρέπει επιστροφές των περισσότερων αντικειμένων εντός 35 ημερών από την ημερομηνία αγοράς και η εταιρεία καλύπτει το κόστος της πρώτης επιστροφής. Από την άλλη, η πολιτική της Temu προσφέρει στους πελάτες περισσότερο χρόνο για να κάνουν επιστροφές. Αυτό, σύμφωνα με την έρευνα, ίσως να δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στη μάχη της εδραίωσης στην κορυφή ανάμεσα στις δύο εταιρείες. Συγκεκριμένα το Temu επιτρέπει στους πελάτες να επιστρέψουν τα περισσότερα προϊόντα εντός 90 ημερών από την ημερομηνία αγοράς. Όπως και η Shein, το κόστος της πρώτης επιστροφής από κάθε παραγγελία καλύπτεται από την εταιρεία.

  • Στο παραπάνω ερώτημα η συντάκτρια της έρευνας, Ρεμπέκα Γκάρλαντ που εξειδικεύεται σε θέματα Επιχειρήσεων και Εκπαίδευσης αναφέρει: «Εάν προσπαθείτε να προσδιορίσετε ποιο κατάστημα είναι το καταλληλότερο για εσάς, θα πρέπει να λάβετε υπόψη τα εμπορεύματα, την ποιότητα, την αποστολή και την εξυπηρέτηση πελατών κάθε εταιρείας. Ακόμη και οι απογοητευμένοι πελάτες είχαν να πουν θετικά πράγματα τόσο για την Temu όσο και για την Shein, αλλά οι ίδιοι πελάτες παρατήρησαν ότι τα αντικείμενα χάνονται από τις αποστολές και οι επιστροφές μπορεί να είναι… μπέρδεμα». Με βάση τα στοιχεία της έρευνας φαίνεται ότι η Temu βρίσκεται επί του παρόντος στην πρώτη θέση ως η καλύτερη επιλογή μεταξύ των δύο για το 2024, καταλήγει η έρευνα της PissedCοnsumer.

Τι νομίζετε;

-1 Points
Upvote Downvote

Αφήστε μια απάντηση

Avatar

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

ΣΟΚ – Νεκρός ο Νίκος Βανδώρος

Τζούλια Αλεξανδράτου – «Δεν έχω καμία σχέση με όλους αυτούς τους ηλίθιους στην Ελλάδα»