Σημαντικές αλλαγές για τον κλάδο της ναυτιλίας και των λιμένων φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο στοχεύει στην επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης και στη συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Το νέο πλαίσιο προβλέπει συγκεκριμένες υποχρεώσεις για τις επιχειρήσεις του κλάδου, με βασικό στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την ενίσχυση της βιώσιμης λειτουργίας των θαλάσσιων μεταφορών.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στις κυρώσεις που προβλέπονται για τις επιχειρήσεις που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του Κανονισμού. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, τα διοικητικά πρόστιμα κυμαίνονται από 5.000 έως και 50.000 ευρώ, ανάλογα με τη φύση και τη σοβαρότητα της παράβασης. Το μέτρο εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει ως ισχυρό κίνητρο για την ταχύτερη προσαρμογή των ναυτιλιακών εταιρειών στα νέα δεδομένα.
Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει επίσης παρεμβάσεις που αφορούν τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών και τη διευκόλυνση της εφαρμογής περιβαλλοντικά φιλικών πρακτικών. Η κυβέρνηση επιδιώκει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού ναυτιλιακού τομέα, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι η ανάπτυξη θα συμβαδίζει με την προστασία του περιβάλλοντος.
