Ο ισχυρός άνδρας του εφοπλισμού Νίκος Πατέρας βάζει στο στόχαστρο την Αττικό Μετρό Α.Ε, που είναι η αναθέτουσα αρχή της υπό κατασκευή γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδί) ενώ κάνει λόγο και για απόπειρα αύξησης του κόστους από την κοινοπραξία που υλοποιεί το έργο, δηλαδή την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom.
- Υπενθυμίζεται πως ο Νίκος Πατέρας μαζί με το Ίδρυμα Ριζάρη είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στην Αττικό Μετρό από το φθινόπωρο του 2021, όταν δηλαδή εγκαταστάθηκαν τα εργοτάξια της ΕΡΕΤΒΟ, η οποία ανέλαβε τις πρόδρομες εργασίες εντοπισμού αρχαιοτήτων και υποδομών. Ωστόσο, δε δόθηκε κάποια λύση και το ίδρυμα Πατέρα μαζί με το Ριζάρειο Ίδρυμα προσέφυγαν τον περασμένο Μάιο στο ΣτΕ, η οποία εκδικάστηκε χθες και θα υπάρξει συνέχισή της από την ερχόμενη Πέμπτη.
Ο εφοπλιστής επισημαίνει πως “έχει παρουσιαστεί στην Αττικό Μετρό από τις αρχές του έτους ένα πλάνο για τη μετακίνηση της εξόδου εντός του πάρκου. Πιο συγκεκριμένα, η έξοδος του σταθμού του Ευαγγελισμού προβλεπόταν να μετακινηθεί πλησίον της πινακοθήκης και με αυτό τον τρόπο, θα σώζονταν η πλειοψηφία των δέντρων του πάρκου Ριζάρη τα οποία ανέρχονται στα 230″. Ωστόσο, όπως λέει “η Αττικό Μετρό Α.Ε. δεν έλαβε υπόψη τη μελέτη αυτή, και την “έθαψε” , ενώ ο Όμιλος ΑΒΑΞ, επιχείρησε να αυξήσει το κόστος κατασκευής της Γραμμής 4 κατά 50 εκατ. Ευρώ επικαλούμενος τη μετακίνηση.” Μάλιστα, ο εφοπλιστής σχολιάζει πως “δεν καταλαβαίνει για ποιο λόγο ο Όμιλος της ΑΒΑΞ προχωράει σε αυτή την εκτίμηση, καθώς πρόκειται για μία μετακίνηση μερικών μέτρων εντός της ίδιας περιοχής και για ποιο λόγο η αναθέτουσα αρχή φαίνεται να προβληματίστηκε από αυτό το αίτημα”.
Μιλώντας στο mononews o Νίκος Πατέρας επισημαίνει πως “κατά τη χθεσινή προφορική παρουσίαση του θέματος στο ΣτΕ, το ζήτημα όσον αφορά το δικαστήριο ήταν το εάν η ένσταση υπεβλήθη έγκαιρα (σ.σ. η περίοδος διαβούλευσης για τη Γραμμή 4 διήρκησε από τον Μάρτιο έως και τον Μάιο του 2017) και όχι το ουσιώδες ζήτημα, δηλαδή η προστασία ενός άλσους στο κέντρο της Αθήνας.”
- Ο εφοπλιστής τονίζει πως το σχέδιο κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης φαινόταν να μην επηρεάζει την πλειοψηφία των δένδρων του Πάρκου Ριζάρη, αλλά όταν στήθηκαν τα πρώτα εργοτάξια, τότε έγινε κατανοητή η έκταση της οικολογικής καταστροφής. Αναφερόμενος στα επόμενα βήματα της δίκης στο ΣτΕ, αναφέρει πως “την επόμενη Πέμπτη θα κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα και γραπτώς για να ξεδιαλύνει η υπόθεση. Επίσης, σχολιάζει και τη στάση του Δήμου Αθηναίων, καθώς είχε εκτιμήσει πως ο Δήμαρχος, Κώστας Μπακογιάννης, ήταν υπέρ του πρασίνου στην πόλη. Κάτι το οποίο, ωστόσο, δε φάνηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής ακρόασης από τους νομικούς εκπροσώπους του Δήμου” και καταλήγει:
“Το Πάρκο Ριζάρη είναι από τα ελάχιστα εναπομείναντα άλση στην Αθήνα και όπως φαίνεται από δύο μελέτες που κατατέθηκαν και έχουν εκπονηθεί από Έλληνες και ξένους επιστήμονες, συμβάλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων στην πρωτεύουσα. Πρόκειται για ένα μέρος σημαντικής συναισθηματικής αξίας καθώς το ίδρυμα Ν. Πατέρα προχώρησε στην ανάπλαση του το 2010 στη μνήμη του πατέρα μου” (σ.σ. Υπάρχει στο χώρο μνημείο στη μνήμη του Διαμαντή Πατέρα).
GIPHY App Key not set. Please check settings