in

CryCry

Σοκ στη δημοσιογραφία – Διασωληνωμένος σε βαριά κατάσταση ο Κώστας Καββαθάς!

Δύσκολες ώρες για τον γνωστό δημοσιογράφο και κορυφαίο εκδότη Κώστα Καββαθά, η υγεία του οποίου είναι βαριά κλονισμένη και νοσηλεύεται διασωληνωμένος σε νοσοκομείο της Αθήνας.

  • Η σκέψη όλων μας μαζί του με την ευχή να ξεπεράσει κάθε δυσκολία αναρρώνοντας σύντομα…

Ο Κώστας Καββαθάς, γεννημένος το 1939, στον Ν. Κόσμο, είναι Έλληνας δημοσιογράφος, εκδότης και συγγραφέας. Ιδρυτής πολλών περιοδικών, με πιο αναγνωρίσιμα τα: 4 Τροχοί, Πτήση & Διάστημα, Ήχος & Hi-Fi, Ram και του ραδιοφωνικού σταθμού Εν Λευκώ. Επίσης, ήταν συνιδιοκτήτης και ιδρυτής της εταιρείας “Τεχνικές Εκδόσεις Α.Ε.” (1970-2006). Έχει τρέξει σε αγώνες Ράλλυ, ενώ είναι πιλότος διαφόρων τύπων αεροσκαφών. Σαν δημοσιογράφος πέταξε με περισσότερους από 23 τύπους μαχητικών αεροσκαφών.

Γεννήθηκε στον Ν Κόσμο -κεντρο της Αθήνας και τελείωσε το 2ο Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών. Το 1957 εκπαιδεύτηκε στο Αεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως, όπου και έβγαλε άδεια χειριστή ανεμόπτερου. Κατόπιν, την περίοδο 1958 – 1960, φοίτησε στο London Northern Polytechnic για την ειδικότητα του μηχανολόγου, αλλά δεν ολοκλήρωσε ποτέ τις σπουδές του. Αν και η δημοσιογραφική του πορεία ξεκίνησε το 1959 στο περιοδικό Ταχύτης, δεν συνεχίστηκε παρά μόνο από το 1963 και μετά, οπότε και ολοκλήρωσε τη στρατιωτική του θητεία. Από το 1963 και για τρία χρόνια, διατηρεί τη στήλη του αυτοκινήτου στην ‘’Μεσημβρινή’’. Το 1966 δούλεψε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας Άλφα.

Η πρώτη του προσπάθεια να εκδώσει δικό του περιοδικό, μαζί με το Γιάννη Μπαρδόπουλο, το ’’Τροχοί & Δρόμοι’’, διακόπηκε λίγο πριν το τυπογραφείο. Μετά από ένα σύντομο πέρασμα από το ’’Νέο Αυτοκίνητο’’, εντάχθηκε στο επιτελείο του περιοδικού ’’Αuto Eξπρές’’ των Γαλαίου-Καλοφωλιά, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967. Σύντομα ανέλαβε τη θέση του αρχισυντάκτη, διαδεχόμενος τον Κυριάκο Κορόβηλα. Τον Οκτώβριο του 1970, ίδρυσε μαζί με τη σύζυγό του Σοφία και επιλεκτους δημοσιογραφους του χώρου ( Α.Κολλιας, Αρ Σταθάκης, Δ.Κληρονόμος, Ρ Μορώνης Τ.Πιρπιρής κα) τους 4Τροχούς.

Αρθρογράφησε επίσης στο εβδομαδιαίο περιοδικό Επίκαιρα ενώ άρθρα του δημοσιεύτηκαν επίσης στις εφημερίδες Το Βήμα από το 1991 έως το 1998, στην Καθημερινή από το 1999 και για μικρό χρονικό διάστημα, και στο Πρώτο Θέμα από το πρώτο φύλλο έως και το 2012.

Παράλληλα, συμμετείχε στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου της εποχής (5 συμμετοχές σε Ράλλυ Ακρόπολις), ενώ παράλληλα συμμετείχε σε δεξιοτεχνίες, αναβάσεις, σιρκουί και άλλα ράλλυ, οδηγώντας Peugeot 204 και ΝSU 1200 TT με το ψευδώνυμο ’’Πηλέας’’.

ΒΙΒΛΙΑ

Στο ενεργητικό του συμπεριλαμβάνονται -μέχρι στιγμής- και δύο βιβλία: «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» του Richard von Frankenberg που μετέφρασε στα ελληνικά το 1972 μαζί με δύο ακόμη διακεκριμένους συναδέλφους του και το «Οδηγώντας: Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού» .

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Η σημαντικότερη παρουσία του στην τηλεόραση ήταν το 1969, όταν μαζί με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη έκανε ζωντανή περιγραφή της αποστολής του Απόλλων 11 και της προσελήνωσης, στο κανάλι της ΕΙΡΤ, μετέπειτα ΕΡΤ.

Αργότερα δημιούργησε και παρουσίαζε την πρώτη εκπομπή για το αυτοκίνητο στην ελληνική τηλεόραση Τροχοί & Δρόμοι., στο Mega Channel.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στις δημοτικές εκλογές του 1990 εξελέγη δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων με τον Αντώνη Τρίτση.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

-Τον Φεβρουάριο του 1979 δημιούργησε το πρώτο interactive συμπλήρωμα για το περιοδικό 4Τροχοί (τεύχος 101). Ήταν ένας κατάλογος τιμών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών που μπορούσε να διαβαστεί από Prime Computer.

-Διετέλεσε μέλος της επιτροπής του διαγωνισμού Αυτοκίνητο της Χρονιάς (ευρωπαϊκά βραβεία), από το 1984- 2004.

-Εμπνευστής της πρωτοβουλίας ’’Φαέθων 2004’’- η πρωτοβουλια που μετα απο λίγα χρονια υλοποιήθηκε απο τον Elon Musk και τα TESLA από ελληνες μηχανικούς του ΕΜΠ.!!. Προηγήθηκε η πρωτοβουλία του το 1997 για το 1ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για τα Καθαρά Αυτοκίνητα και το 1ο Eco-Rally στην Πανεπιστημιούπολη της Αθήνας μαζί με το ΕΜΠ.

-Δημιούργησε το 1994 τον δεύτερο ιδιωτικό κόμβο Internet στην Ελλάδα, το Techlink -μετέπειτα Τεχνόπολις που δραστηριοποιείται στον τομέα των web services.

-Δημιούργησε το πρώτο Κέντρο Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, – Safetrack (2000), στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων. Η μεταφορά του σε ιδιόκτητο χώρο δεν ολοκληρώθηκε

Τι νομίζετε;

Αφήστε μια απάντηση

Avatar

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

One Comment

  1. Κράτα γερά δάσκαλε (όπως τον λέγαμε όλοι οι αναγνώστες του περιοδικού)…δυστυχώς, όλα αυτά που συμβαίνουν στη χώρα τα είχε προβλέψει από την δεκαετία του ’70, αλλά τον έλεγαν γκρινιάρη…να λοιπόν που φάγαμε τις σφαλιάρες τη μία πίσω από την άλλη, αλλά νοοτροπία δεν αλλάξαμε…εύχομαι καλή ανάρρωση…

Κρήτη ΤΩΡΑ – Ο ανήλικος περιέγραψε τη φρίκη που ζούσε από τον λυράρη. Έρχονται νέες συλλήψεις

Survivor All Star – «Ο Ατζούν κάλεσε τους παίκτες σπίτι του να τους ζητήσει να μην κλέβουν & τον έκλεψαν!»