in

Πληθωρισμός και το κόστος ενέργειας – Τα δύο πιο σημαντικά προβλήματα των Ελλήνων καταναλωτών

Ο πληθωρισμός και το κόστος ενέργειας είναι τα δύο πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες καταναλωτές. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ο πληθωρισμός απασχολεί έντονα τους Έλληνες σε ποσοστό 82%, ενώ το ενεργειακό κόστος μας προβληματίζει σε ποσοστό 53%. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 25 με 31 Οκτωβρίου σε δείγμα 1.044 καταναλωτών.

  • Η κλιματική αλλαγή έχει αναδειχθεί στο τρίτο ιεραρχικά πρόβλημα για τους καταναλωτές σε ποσοστό 21% και είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε ένα χρόνο έχει τριπλασιαστεί το ποσοστό εκείνων που ανησυχούν για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Στα πιο ειδικά συμπεράσματα της έρευνας, ποσοστό 7% του πληθυσμού δηλώνει ότι αντιμετώπισε κάποια φυσική καταστροφή το 2023, ενώ το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 52% στην περιοχή της Θεσσαλίας, όπου φαίνεται ότι πάνω από το μισό του πληθυσμού ήρθε αντιμέτωπο με ακραία κλιματικά φαινόμενα.

  • Παράλληλα η εκτίμηση είναι ότι τα ακραία αυτά φυσικά αυτά φαινόμενα θα αυξηθούν στο μέλλον καθώς το 78% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι στο μέλλον η κατάσταση θα χειροτερέψει.

Το 82% του κοινού δηλώνει ότι οι φυσικές καταστροφές επηρεάζουν γενικά τις τιμές των προϊόντων με μόνο το 2% να διαφωνεί. Το 39% θεωρεί ότι η επίδραση είναι μεγάλη. Αυτό δείχνει ότι όχι μόνο βασικά προϊόντα όπως νωπά τρόφιμα, αλλά εν γένει τα προϊόντα επηρεάζονται από την κλιματική αλλαγή.

  • Οι τιμές των προϊόντων είναι η κύρια περιοχή στην οποία εντοπίζονται τα προβλήματα. Στο ερώτημα κατά πόσο οι πρόσφατες πλημμύρες στη Θεσσαλία θα επηρεάσουν διάφορους παράγοντες σε σχέση με την τροφοδοσία της αγοράς:

Ποσοστό 97% θεωρεί ότι οι πρόσφατες πλημμύρες στη Θεσσαλία θα επηρεάσουν τις τιμές των προϊόντων (το 73% πολύ).
Το 95% θεωρεί ότι θα επηρεάσουν το κόστος των παραγωγών τροφίμων (το 68% θεωρεί πολύ).
Το 80% θεωρεί ότι θα επηρεάσουν τους χρόνους τροφοδοσίας της αγοράς (το 32% πολύ).
Σύμφωνα με την έρευνα, θετικά αξιολογούνται οι δράσεις που ανέλαβαν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ στην περιοχή της Θεσσαλίας, τόσο από τους κατοίκους της περιοχής, όσο και από το σύνολο της χώρας.

  • Συγκεκριμένα, το 62% αξιολογεί θετικά την παροχή εκπτώσεων στα καταστήματα της περιοχής, με το ποσοστό αυτό να ανέρχεται στο 86% για τους κατοίκους της Θεσσαλίας.

Το 81% αξιολογεί θετικά την παροχή προϊόντων άμεσης ανάγκης στου πληγέντες (νερά, τρόφιμα κ.λπ., το ποσοστό αυτό να ανέρχεται στο 86% για τους κατοίκους της Θεσσαλίας. Το 78% αξιολογεί θετικά τη στήριξη των τοπικών παραγωγών, ποσοστό 74% για τους κατοίκους της Θεσσαλίας.

  • Το 76% αξιολογεί θετικά την ανακαίνιση των καταστημάτων της περιοχής και το 82% τη διατήρηση της απασχόλησης στα πληγέντα καταστήματα που παραμένουν κλειστά.

Τι νομίζετε;

Αφήστε μια απάντηση

Avatar

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Κώστας Καραφώτης – «Ζήτησα βοήθεια από ψυχολόγο»

Τάσος Χαλκιάς – Κατέρρευσε με λυγμούς για τον θάνατό της Κάτιας Νικολαΐδου