in

CuteCute

Απίστευτο! Ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην ΕΕ θα είναι Ελληνικός…

Υπογράφηκε η σύμβαση για το τμήμα του BOAK από τον κόμβο Χερσονήσου στο Ηράκλειο έως τη Νεάπολη στο Λασίθι.

  • Η σύμβαση, που υπεγράφη σε ειδική τελετή στο Ηράκλειο παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, αφορά το τμήμα του ΒΟΑΚ από τον κόμβο Χερσονήσου στο Ηράκλειο έως τη Νεάπολη στο Λασίθι, μήκους 22,5 χλμ., με προϋπολογισμό 290 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 90 εκατ. θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών «το έργο πραγματοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και η σύμβαση θα έχει διάρκεια 30 χρόνια».

Για τα υπόλοιπα τμήματα του ΒΟΑΚ έγινε γνωστό πως στις 8 Μαΐου θα υπάρχουν δεσμευτικές προσφορές και για το μεγάλο έργο της Παραχώρησης, Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ. Ο συνολικός προϋπολογισμός για το συγκεκριμένο τμήμα ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ και έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο έργο έχει ενταχθεί και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά ως προαίρεση.

  • Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ, ενώ «ο νέος ΒΟΑΚ θα αποτελεί τον τελευταίο και πλέον απαιτητικό μεγάλου μήκους Αυτοκινητόδρομο που θα υλοποιηθεί στην χώρα».

Ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει και ιδιαίτερα αναπτυξιακό χαρακτήρα καθώς θα οδηγήσει στη:

  • μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και των προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης,

μείωση των πιέσεων που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά,

  • διευκόλυνση της τουριστικής κίνησης της Κρήτης,

αύξηση της απασχόλησης.

  • Πέρα από τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη βρίσκονται σε εξέλιξη και σε σχεδίαση 30 έργα πέρα του ΒΟΑΚ με τα πιο σημαντικά από αυτά να αφορούν:

Το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το δεύτερο μεγαλύτερο Διεθνές αεροδρόμιο μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Ελλάδα.

  • Μία σειρά υδραυλικών έργων για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, αλλά και την αντιπλημμυρική προστασία.

Μία σειρά έργων οδικής ασφάλειας κατά μήκος του υπάρχοντος ΒΟΑΚ, ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος οδικός άξονας».

Τι νομίζετε;

Αφήστε μια απάντηση

Avatar

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Καίτη Γαρμπή – «Γίνονται τέρατα εκεί έξω, δεν το αντέχω αυτό»

Δυστύχημα των Τεμπών – Μεσα στην εβδομάδα η απόφαση για την άρση της προσωρινής κράτησης του επιθεωρητή