Επί 70 ολόκληρα χιλιόμετρα, μέχρι τον σταθμό των Νέων Πόρων, το μοιραίο τρένο στα Τέμπη πέρναγε όλα τα κόκκινα φανάρια κατ’εντολή του σταθμάρχη, όπως αποκάλυψε ο Πρόεδρος μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας. «Ο,τι κόκκινο φανάρι έβρισκε είχε εντολή να το υπερβεί» είπε.
- Σύμφωνα με τον ίδιο, το σωματείο των μηχανοδηγών ήδη από το 2008 είχε επισημάνει τις τραγικές ελείψεις στο ηλεκτρονικό σύστημα εντοπισμού των τρένων ενώ πιο πρόσφατα είχαν λάβει διαβεβαιώσεις ότι από τα τέλη του 2020 όλα θα ήταν έτοιμα. Τον Οκτώβριο του 2022, μετά από τρία εξώδικα και ισάριθμους εκτροχιασμούς τρένων, έλαβαν εξώδικη απάντηση από τον ΟΣΕ – με κοινοποίηση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών – για «αυθαίρετες εκτιμήσεις» και «λανθασμένα συμπεράσματα».
😢