in

Με 185 παραγγελίες οι Ελληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν στα νεότευκτα το 2024

Παραγγελίες για τη ναυπήγηση 185 πλοίων έχουν δώσει κατά τη διάρκεια του 2024 και έως σήμερα οι Έλληνες/Ελληνίδες πλοιοκτήτριες.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

1. Για δεξαμενόπλοια έδωσαν 96 παραγγελίες για το 2024

2. 24 παραγγελίες για φορτηγά πλοία

3. 34 παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και

4. 31 για πλοία μεταφοράς αερίων

Ο σημερινός λόγος του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο σε όρους μεταφορικής ικανότητας -DWT ανέρχεται στο 10,3%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 8,1%. Που σημαίνει ότι έχουν αυξηθεί οι παραγγελίες για νεότευκτα πλοία.

Το 29% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου έχει τοποθετηθεί εντός του 2024. Ο τομέας των Ultramax διαθέτει την υψηλότερη αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε αριθμό πλοίων σε ποσοστό 28,1%. Ο τομέας Kamsarmax ακολουθεί με αναλογία 22,8%, ενώ το Newcastlemax έρχεται τρίτο με 18,7%.

Τα κινεζικά ναυπηγεία κυριαρχούν επί του παρόντος στο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, αντιπροσωπεύοντας το 68% του συνόλου. Τα ιαπωνικά ναυπηγεία ακολουθούν στη δεύτερη θέση με μερίδιο 26%.

Η τρέχουσα αναλογία του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο σε όρους DWT ανέρχεται στο 12,9%, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2023 ήταν 5,9%.

Το 46% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων έχει τοποθετηθεί εντός του 2024. Ο τομέας Aframax/LR2 έχει την υψηλότερη αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε όρους DWT στο 19,3%. Οι τομείς MR2 και Suezmax ακολουθούν με αναλογίες 17,3% και 16,3% αντίστοιχα, ενώ τα VLCC έχουν αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο 8%.

Επίσης, στην αγορά δεξαμενόπλοιων, τα κινεζικά ναυπηγεία κατέχουν τη μερίδα του λέοντος με 67%. Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ακολουθούν με 15% του συνόλου των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων και τα ιαπωνικά ναυπηγεία βρίσκονται στην τρίτη θέση με μερίδιο 9,8%.

Η τρέχουσα αναλογία του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο σε όρους TEU βρίσκεται στο 24,6%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 27,5%.

Συνολικά 250 νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2024, σχεδόν το 35% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων.

Το 70% των συμβάσεων είναι με κινεζικά ναυπηγεία, ενώ το 21% του βιβλίου παραγγελιών κατασκευάζεται σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.

Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε όρους CBM ανέρχεται σε 48,4%, έναντι 42,9% τον Σεπτέμβριο του 2023.

Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024 υπογράφηκαν συνολικά 191 συμβόλαια, που αντιπροσωπεύουν το 30% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών φυσικού αερίου.

Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στο βιβλίο παραγγελιών φυσικού αερίου, κατέχοντας το 57%, ακολουθούμενα από τα κινεζικά ναυπηγεία με μερίδιο 36%.

Τι νομίζετε;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Άννα Βίσση – «Άμα δεν αισθανθείς αυτή τη λέξη από Κ, δεν θα τη μεταφέρεις ποτέ στο κοινό»

Ερωτικές ταινίες στην Ελλάδα – Το σ3ξ με γυναίκες πουλάει πιο πολύ από όλα…