in

OMGOMG

Forbes 2025 – Αυτή είναι η λίστα με τους κορυφαίους Ελληνες εφοπλιστές

Από τη Χίο έως τη Wall Street και από το CO2 shipping έως τις ναυαρχίδες του LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας, αποδεικνύοντας ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ναυτικό έθνος, αλλά ηγέτιδα δύναμη στον παγκόσμιο θαλάσσιο χάρτη.

  • Η ελληνική ναυτιλία, πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής σταθερότητας, συνεχίζει να δεσπόζει με απαράμιλλη ανθεκτικότητα, τεχνογνωσία και ιστορική συνέπεια. Με στόλους που διασχίζουν τους ωκεανούς μεταφέροντας το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, οι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν τη χώρα τους στην κορυφή, διαχειριζόμενοι πάνω από το 20% της παγκόσμιας και το 61% της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής δύναμης.

Η ναυτιλία, “σιωπηλός φρουρός” της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας, στάθηκε ακλόνητη σε κρίσεις όπως η πανδημία, οι γεωπολιτικές αναταραχές και οι κυβερνοαπειλές. Παρά τις προκλήσεις, οι Έλληνες εφοπλιστές ενισχύουν την ασφάλεια στη θάλασσα, επενδύουν σε πράσινες τεχνολογίες και καθορίζουν τις νέες παγκόσμιες προδιαγραφές διακυβέρνησης.

  • Η λίστα “Forbes 2025” αναδεικνύει εντυπωσιακές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το 2024, επιβεβαιώνοντας την ένταση των εξελίξεων στον κλάδο. Η Μαρία Αγγελικούση διατήρησε την πρωτοκαθεδρία με στόλο αξίας 15,5 δισ. δολ., παρότι ο αριθμός των πλοίων της μειώθηκε από 145 σε 138. Ο Γιώργος Προκοπίου, με αξιοσημείωτη αύξηση πλοίων από 159 σε 183, ισχυροποιεί τη θέση του ως ένας από τους πιο δυναμικούς παίκτες της αγοράς.

Αξιοσημείωτη είναι και η άνοδος του Βαγγέλη Μαρινάκη, ο οποίος, μέσω της Capital Gas και των θυγατρικών του, παρουσίασε αύξηση αξίας στόλου κατά 900 εκατομμύρια δολάρια εντός έτους, επενδύοντας σε πλοία μεταφοράς CO2 και καθαρής ενέργειας.

  • Ο Γιώργος Οικονόμου, με προσθήκες νέων εταιρειών στη λίστα σε σχέση με το 2024, καταγράφει ενίσχυση του στόλου κατά 11 πλοία, ενώ η δυναμική παρουσία του στα χρηματιστήρια τον καθιστά ηγετική μορφή στο παγκόσμιο ναυτιλιακό επενδυτικό οικοσύστημα.

Στα άλματα της χρονιάς, με ισχυρά οικονομικά μεγέθη και σαφή στρατηγική, η Danaos Corporation του Δρα Ιωάννη Κούστα συνεχίζει και το 2025 τη θετική της πορεία, με έμφαση στη διατήρηση της κερδοφορίας και την αξιοποίηση του στόλου της. Το 2025 ο στόλος της αριθμεί 99 πλοία, παρουσιάζοντας αύξηση από τα 83 πλοία του 2024, ενώ η αξία του στόλου εκτινάχθηκε από τα 3,28 δισ. δολάρια στα 6,04 δισ. δολάρια. Αυτή η σχεδόν διπλασιαστική αύξηση αντικατοπτρίζει την επιθετική αλλά στοχευμένη επενδυτική στρατηγική της Danaos, η οποία εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιό της επεκτείνοντας τη δραστηριότητά της πολύ πέραν των containerships.

  • Οι διαφορές μεταξύ των δύο λιστών αποτυπώνουν μια συνεχή διαδικασία αναδιάρθρωσης, συγχωνεύσεων και τεχνολογικών επενδύσεων που καθιστούν την ελληνική ναυτιλία όχι απλώς ανθεκτική, αλλά και εξελισσόμενη. Η είσοδος νέων ονομάτων και η ενίσχυση του LNG και CO2 shipping επιβεβαιώνουν τη στρατηγική στροφή προς βιώσιμες πρακτικές και διαφοροποιημένα χαρτοφυλάκια.

Σε έναν κόσμο αβεβαιότητας, η ελληνική ναυτιλία αποδεικνύεται σταθερή αξία. Χάρη στο ανθρώπινο δυναμικό της, την προσήλωση στην καινοτομία και τη διαρκή επαγρύπνηση για τις απειλές της εποχής, συνεχίζει να αποτελεί παγκόσμιο πρότυπο θαλάσσιας επιχειρηματικότητας.

  • Η ελληνική ναυτιλιακή ελίτ διατηρεί ακλόνητη την κυριαρχία της και το 2025, σε έναν κλάδο που αλλάζει με ταχύτητα, οδηγούμενος από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη γεωπολιτική αβεβαιότητα. Η φετινή λίστα των κορυφαίων Ελλήνων εφοπλιστών αποτυπώνει όχι μόνο τους αριθμούς και τις αξίες των στόλων, αλλά και τις στρατηγικές επιλογές που αναδιαμορφώνουν την κορυφή.

 

 

 

Εντυπωσιακά για ακόμα μία χρονιά είναι τα στοιχεία που αφορούν την ελληνική ναυτιλία, σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με την Ένωση, η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας, διαθέτοντας το 23% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, όπως και το 30% και το 25% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων και φορτηγών πλοίων αντιστοίχως.

 

  • Στην Ευρώπη η κυριαρχία της ελληνικής ναυτιλίας είναι συντριπτική, κατέχοντας το 60% της χωρητικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, διαχειριζόμενη το 75% των δεξαμενοπλοίων, το 80% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και το 82% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

 

Η ελληνική ναυτιλία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο που λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα, ενώ είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στόλος παγκοσμίως που έχει εγκαταστήσει στα πλοία της καθαρισμό θειικών οξειδίων (scrubbers). Σε απόλυτους αριθμούς, ο ελληνικός στόλος αριθμεί: 2.602 φορτηγά πλοία, 910 δεξαμενόπλοια, 507 χημικά και δεξαμενόπλοια προϊόντων, 504 πλοία μεταφοράς containers, 229 πλοία γενικού φορτίου, 163 υγραεριοφόρα πλοία (LPG), 147 πλοία μεταφοράς LNG και 71 πλοία μεταφοράς οχημάτων.

Τι νομίζετε;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

“Ξέθαψε” το φτυάρι ο αχάριστος Τσουρός μετά το κόψιμο και θάβει το Mega