in

OMGOMG

Το σπάνιο ορυκτό αξιας 21δις ευρώ που παράγει η χώρα μας και παραμένει ανεκμετάλλευτο

Ένα κοίτασμα το οποίο θα μπορούσε να βάλει την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποτελώντας ταυτόχρονα έναν ισχυρό πυρήνα ανάπτυξης, παραμένει ακόμα και σήμερα ανεκμετάλλευτο.

  • Έναν θησαυρό, άγνωστο στους περισσότερους, κρύβει το υπέδαφος της βόρειας Ελλάδας, η αξιοποίηση του οποίου θα μπορούσε να αλλάξει τις ισορροπίες στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, περιορίζοντας και μάλιστα σημαντικά την εξάρτηση της γηραιάς ηπείρου από την Κίνα, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την προμήθεια πρώτων υλών.

Πέρα λοιπόν από το μεταλλείο στις Σκουριές της Χαλκιδικής και το κοίτασμα χαλκού, η εμπορική εκμετάλλευση του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη αυτή της χρονιάς, το πολύτιμο μέταλλο για την ενεργειακή μετάβαση που επιχειρεί η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται πως έχει εντοπιστεί και στο υπέδαφος του Κιλκίς.

  • Το κοίτασμα του Κιλκίς δεν είναι νέο, ωστόσο, νέες έρευνες κάνουν λόγο για την ύπαρξη 720.000 τόνων χαλκού σε μια έκταση 9.700 στρεμμάτων.

Η αξία του χαλκού στην ευρύτερη περιοχή του Κιλκίς ανέρχεται με τα σημερινά δεδομένα στα 6 δισεκατομμύρια δολάρια, ωστόσο, αν προσθέσει κανείς τους 162 τόνους χρυσού που αναμένεται να προκύψουν από το ίδιο κοίτασμα, τότε η αξία του άγνωστου στους περισσότερους θησαυρού ξεπερνά τα 21 δισεκατομμύρια ευρώ.

  • Παρά τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας, η οποία όπως είναι φυσιολογικό έχει εκφράσει ανοιχτά τις ανησυχίες της σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις μιας ενδεχόμενης εξόρυξης, τον Δεκέμβριο του 2024 η Velocity Minerals εξασφάλισε άδεια περαιτέρω γεωλογικών ερευνών στην περιοχή, η οποία θα λήξει σε τρία χρόνια.

Αν και εφόσον οι εκτιμήσεις για τα κοιτάσματα χαλκού και χρυσού επιβεβαιωθούν, τότε δεν είναι απίθανο το κοίτασμα του Κιλκίς να περάσει στην αμέσως επόμενη φάση, η οποία θα φέρει ακόμα πιο κοντά την εμπορική αξιοποίησή του.

  • Γιατί είναι τόσο σημαντικός ο χαλκός στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Η διάδοση της ηλεκτροκίνησης σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη έχει καταστήσει τον χαλκό σε ένα εξαιρετικά πολύτιμο μέταλλο, κρίσιμο για την προσπάθεια της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας να γίνει ανταγωνιστική και να αντιμετωπίσει την κινεζική απειλή.

  • Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι σε ένα ηλεκτρικόαυτοκίνητα χρησιμοποιείται 4 φορές περισσότερος χαλκός σε σχέση με ένα συμβατικό, με το συνολικό βάρος να φτάνει ακόμα και τα 100 κιλά.

Αν στα παραπάνω συμπεριλάβει κανείς την ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης, τότε ο ισχυρισμός ότι η ζήτηση χαλκού έως το 2035 πρόκειται να υπερδιπλασιαστεί μπορεί να χαρακτηριστεί έως και μετριοπαθής.

Τι νομίζετε;

-1 Points
Upvote Downvote

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Ειρήνη Λαγούδη – Τα αντικρουόμενα στοιχεία της «αμαρτωλή» ιατροδικαστική Πατρών

Πάρος ΤΩΡΑ – Πλήρωσε σχεδόν 20 ευρώ για μια χωριάτικη και της χρέωσαν επιπλέον το λάδι (Βίντεο)