in

Ποιοι είναι οι εμπειρογνώμονες του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που συνέταξαν το πόρισμα για τα Τέμπη

Με ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των 57 θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών ξεκίνησαν χθες την παρουσίασή τους για τις αιτίες που το προκάλεσαν, οι επιτελείς του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας των Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ, παρουσία εκπροσώπων του Τύπου, αλλά και συνηγόρων των οικογενειών των θυμάτων.

  • Προβάλλοντας αναλυτικά υπό την μορφή ψηφιακής παρουσίασης το πόρισμά τους, τα στελέχη του ΕΟΔΑΣΑΑΜ έλαβαν με τη σειρά το λόγο, περιγράφοντας το υφιστάμενο πλαίσιο, το ρόλο και την συμμετοχή προσώπων και δομών στο τραγικό δυστύχημα, αλλά και τις συστάσεις τους προς όλους τους εμπλεκόμενους από εδώ και στο εξής.Το στίγμα της έρευνας, αλλά και των αρμοδιοτήτων του οργανισμού έδωσε αρχικά ο Πρόεδρός του, Δρ. Χρήστος Παπαδημητρίου, o οποίος έχει διατελέσει Noμικός Σύμβουλος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κατά το διάστημα 2016-2023. Ο κ. Παπαδημητρίου είναι Διδάκτωρ Νομικής και δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, επιστημονικός συνεργάτης και εντεταλμένος διδασκαλίας Πανεπιστημίων Paris XIII-American University of Athens, εξειδικευμένος σε θέματα ευρωπαϊκού, δικαίου με ιδιαίτερα μεγάλη εμπειρία σε εργασιακό περιβάλλον Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) καθώς και μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών (Eurobank, OTE Α.Ε.). Παράλληλα, είναι συγγραφέας δύο νομικών συγγραμμάτων και 50 άρθρων ευρωπαϊκού δικαίου, όπως και 12 βιβλίων ευρύτερου ενδιαφέροντος.
Ποιοι είναι οι εμπειρογνώμονες του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που συνέταξαν το πόρισμα για τα Τέμπη
O Πρόεδρός του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Δρ. Χρήστος Παπαδημητρίου και ο βιομηχανικός ψυχολόγος Fabrizio Carpinelli
  • Πλάι στον Πρόεδρο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ βρέθηκαν δύο Ευρωπαίοι τεχνοκράτες του πεδίου των σιδηροδρομικών μεταφορών, οι Bart Accou και Fabrizio Carpinelli, οι οποίοι δέχτηκαν «βροχή» ερωτημάτων για τα αίτια του δυστυχήματος. Ο Μπάρτ Ακκού είναι Προϊστάμενος της Μονάδας Ασφάλειας και Επιχειρήσεων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου απασχολείται τα τελευταία επτά χρόνια. Νωρίτερα, είχε διατελέσει στέλεχος της Infrabel και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, ενώ έχει σπουδάσει αρχικά μηχανικός στο Vrije Universiteit των Βρυξελλών, με διδακτορικό από το Delft University of Technology. Ειδικότερα, ο κ. Ακκού κατατρίβεται με την ανάπτυξη μιας μεθόδου για τη βελτίωση των συστημάτων διαχείρισης της ασφάλειας που βασίζονται σε έρευνες ατυχημάτων: FRactal Analysis SAfety, έχοντας προβεί και σε σχετικές επιστημονικές δημοσιεύσεις.Παρών στη χθεσινή συνέντευξη ήταν και ο Fabrizio Carpinelli, βιομηχανικός ψυχολόγος με σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Λιέγης, ο οποίος αναφέρθηκε στις ψυχολογικές συνέπειες του τραγικού δυστυχήματος, εντοπίζοντας μετατραυματικό στρες σε «σοβαρό» επίπεδο σε τουλάχιστον 22 από τους διασωθέντες. Σημειωτέον ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δημιουργήθηκε εκ του μηδενός, με αποτέλεσμα οι δύο Ευρωπαίοι αξιωματούχοι του ERA να αποσπαστούν για ένα χρονικό διάστημα από τον εργοδότη τους, δηλαδή τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της ΕΕ. Παράλληλα, ο κ. Καρπινέλλι είναι ελεγκτής/Υπεύθυνος Ελεγκτής Συστημάτων Διαχείρισης, έχοντας αρκετά χρόνια στο ενεργητικό του και ως στέλεχος της Infrabel, η οποία κατασκευάζει, συντηρεί και ανανεώνει τη σιδηροδρομική υποδομή στο Βέλγιο.
Ποιοι είναι οι εμπειρογνώμονες του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που συνέταξαν το πόρισμα για τα Τέμπη
Αριστερά ο Μπάρτ Ακκού που είναι Προϊστάμενος της Μονάδας Ασφάλειας και Επιχειρήσεων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεξιά ο Ιταλός ψυχολόγος με σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Λιέγης, Fabrizio Carpinelli
  • Πρώτος σιδηροδρομικός διερευνητής στην ομάδα των εμπειρογνωμόνων στελέχωσε τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ ο Κώστας Καπετανίδης, Πολιτικός Μηχανικός με 32 χρόνια σιδηροδρομικής εμπειρίας στο ενεργητικό του. Ο κ. Καπετανίδης, Προϊστάμενος της Μονάδας Διερευνήσεων του Οργανισμού υπήρξε στον αρχικό πυρήνα των επιστημόνων που ερεύνησαν το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Προηγουμένως, ο κ. Καπετανίδης απασχολούνταν ως εσωτερικός ελεγκτής της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), ενώ επικέντρωσε, μεταξύ άλλων, τη χθεσινή του παρέμβαση στο ρόλο, τις αρμοδιότητες και τους χειρισμούς του Σταθμάρχη Λάρισας.
Ποιοι είναι οι εμπειρογνώμονες του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που συνέταξαν το πόρισμα για τα Τέμπη
Ο Κώστας Καπετανίδης είναι Πολιτικός Μηχανικός με 32 χρόνια σιδηροδρομικής εμπειρίας στο ενεργητικό του
  • Στην «ομάδα κρούσης» των εμπειρογνωμόνων μετέχει και ο Αστέριος Αλεξάνδρου, Πολιτικός Μηχανικός και προϊστάμενος Τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Ο κ. Αλεξάνδρου έχει μακρά πορεία στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και εμπλοκή σε μια μεγάλη γκάμα έργων υποδομής του, μεταξύ των οποίων: η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο – Αίγιο (Ροδοδάφνη), η Κατασκευή Συγκροτήματος Θριάσιου Πεδίου, η Νέα Σιδηροδρομική Σύνδεση Λιμένος Ν. Ικονίου προς Συγκρότημα Θριάσιου Πεδίου, όπως και η Κατασκευή Ανωδομής, Σηματοδότησης, Τηλεδιαχείρισης και Τηλεπικοινωνιών για τη Γραμμή ΣΚΑ – Κιάτο, αλλά και Έργα Ασφάλειας Εργασίες Γραμμής Ελευσίνα – Κιάτο και Σήραγγες Η/Μ.
    Ποιοι είναι οι εμπειρογνώμονες του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που συνέταξαν το πόρισμα για τα Τέμπη
    Ο Αστέριος Αλεξάνδρου είναι Πολιτικός Μηχανικός και προϊστάμενος Τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Υπενθυμίζεται ότι οι εμπειρογνώμονες που παραχώρησαν χθες συνέντευξη τύπου παρουσιάζοντας το πόρισμά τους για την υπόθεση των Τεμπών, κατέθεσαν την τελική εκδοχή της μελέτης τους την παραμονή της ανακοίνωσής της στα ΜΜΕ, ενώ το πόρισμα αυτό προσυπέγραψε όλο το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ , παρέχοντας και τυπικά και συμβολικά την πλήρη στήριξή του στους ερευνητές του φορέα.

Τι νομίζετε;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Συγκινημένη η Ντέμι Μουρ παραδέχτηκε – «Η υποκριτική μού έδωσε σκοπό»