in

CryCry LOLLOL

Ο Χατζάκης “πετσοκόβει” την Κιτσοπούλου – «Αυτοί οι σκηνοθέτες είναι ψυχικά ανάπηροι, δειλοί»

Το δικό του σχόλιο για την παράσταση «Σφήκες» σε διασκευή Λένα Κιτσοπούλου έκανε ο Σωτήρης Χατζάκης, ο οποίος έχει διαγράψει μια μακρά πορεία στον χώρο του Εθνικού Θεάτρου. Ως πρώην διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου αλλά και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος πήρε θέση για όσα ακούγονται και κατακεραύνωσε τη σκηνοθέτιδα.

 

  • «Τα μεγάλα έργα στο αρχαίο δράμα, στον Σαίξπηρ, στον “Μολιέρο” και αλλού πάντοτε έχουν μια καταγγελία, που λέει ότι το σύστημα που περιβάλλει τους ανθρώπους δεν είναι αλάνθαστο. Όταν διαβάζεις ένα έργο, πρέπει να το καταλαβαίνεις, να ξέρεις γιατί γράφτηκε, να κάνεις δηλαδή μία σοβαρή μελέτη. Αυτή είναι η πρώτη δουλειά του σκηνοθέτη» είπε στο «Secret» και πρόσθεσε:

 

«Αυτοί οι σκηνοθέτες σαν την κυρία Κιτσοπούλου, που έχουν πια πλημμυρίσει τη θεατρική αγορά, δεν μπορούν και δεν θέλουν να καταλάβουν τι λένε τα έργα. Κυρίως δεν μπορούν, γιατί είναι συναισθηματικά και ψυχικά ανάπηροι. Το ψυχικό και το νευρικό τους σύστημα είναι ανεπαρκή και δεν μπορούν να υποδεχτούν τα έργα μέσα στην ψυχοσωματική τους δομή. Έτσι φέρνουν τα έργα στα μέτρα τους, αλλάζοντάς του τα φώτα. Είναι πνευματικά ακρωτηριασμένοι, γιατί είναι δειλοί».

 

  • «Δεν έχουν το θάρρος ούτε να αντέξουν την πραγματικότητα των έργων, ούτε να πουν ότι δεν καταλαβαίνουν ένα έργο. Η απάτη αφορά στο εξής: αντί να πουν “εγώ τώρα θα βγάλω τον οχετό και τα εσώψυχά μου”, αυτό το βαφτίζουν “Σφήκες”. Τους θεωρώ απατεώνες, γιατί μία παραγωγή στην Επίδαυρο κοστίζει ίσως περίπου 200.000 ευρώ. Αυτά τα λεφτά τα δίνει ο φορολογούμενος πολίτης.

 

Αυτοί οι πειραματιστές σκηνοθέτες αυτά τα έργα δεν τα κάνουν με δικά τους χρήματα, αυτό είναι πρωτοφανές. Παίρνουν τα χρήματα και του Εθνικού και του ΚΒΘΕ, άρα ευθύνονται οι διευθυντές και των δύο θεάτρων, ο κ. Μόσχος και ο κ. Πελτέκης, και βέβαια η κα Ευαγγελάτου, η διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών. Μην επικεντρώνεστε στην κα Κιτσοπούλου, αυτή είναι μία ακρωτηριασμένη περίπτωση. Ούτε βέβαια φταίνε οι ηθοποιοί, που προπηλακίζονται και τρώνε όλη την αποδοκιμασία. […] Όλη αυτή η αισθητική της σαχλαμάρας εκπορεύεται από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, διοχετεύεται στα κρατικά θέατρα και δημιουργούν την εντύπωση στον κόσμο ότι αυτό είναι το κυρίαρχο ρεύμα. Δεν είναι όμως αυτό» είπε τέλος, ο Σωτήρης Χατζάκης.

Τι νομίζετε;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

8 Comments

  1. «Τα αρχαία κείμενα δε χρειάζονται μεταφορές και προβληματισμούς γιατί είναι απολύτως διαχρονικά και βαθιά ψυχαναλυτικά. Χρειάζονται αληθινές ερμηνείες» γράφει, μεταξύ άλλων, η Σοφία Μουτίδου και καταλήγει: «Αφού μιλάμε για αρχαίες τραγωδίες, να θυμίσω ότι στην αρχαιότητα όταν το κοινό δε γούσταρε αυτό που έβλεπε, πετούσε ντομάτες. Να μην παίρνουμε μόνο κύρος στην Επίδαυρο, ή επιχορηγήσεις… να κρατάμε και κάνα ζαρζαβατικό…».

  2. Ενα μεγάλο μέρος του κοινού δεν αγαπάει τις τραγωδίες γιατί ποτέ δεν τις κατάλαβε,είναι ο τρόπος που αυτές παρουσιάζονταν χρόνια τώρα. Κλασσικές, βαριές, υπερφίαλες, με στόμφο και γδούπο Και φτάνουμε λοιπόν στο παρόν, όπου οι τραγωδίες ανεβαίνουνε εντελώς διαφορετικά. Απομακρύνθηκαν από το αρχαίο βαρύ κλίμα και προσανατολίζονται προς μία άλλη κατεύθυνση, που στόχο της έχει να τις φέρει πιο κοντά στο κοινό. Έτσι, βλέπουμε ήρωες αρχαίων τραγωδιών να μεταφέρονται σε γήπεδα, WC, μπαρ και διόδια. Η Κλυταιμνήστρα φοράει διχτυωτό καλσόν γιατί ήτανε κ@ριόλα και οι κ@ριόλες φοράνε δίχτυ.

  3. Στόχος είναι ,λέει, μ αυτόν τον τρόπο, να φωτιστεί από άλλη οπτική γωνία το πνεύμα του Ευριπίδη και να έρθει ο Σοφοκλής στο σήμερα. Μα είναι στο σήμερα. Ο Σοφοκλής.Δεν περιμένει ο Αισχύλος κανέναν από μας να τον φέρει στο σήμερα. Και επίσης αρκεί να φωτιστεί απ’ την οπτική γωνία που ίδιος επέλεξε, καθώς φαίνεται ότι είχε αρκετό Νου για να ξέρει τι λέει.Όταν λοιπόν βγαίνεις από ένα θέατρο και δεν έχεις καταλάβει κάτι, δε φταις εσύ, οι τραγωδίες είναι κατανοητές. Φταίει ο σκηνοθέτης που δεν μπόρεσε να σου δώσει να καταλάβεις αυτό που ο αρχαίος είπε. Οι τραγωδίες απευθύνονταν σε όλα τα κοινωνικά στρώματα. Αν είναι μόνο για «φωτισμένα» μυαλά και εκπαιδευμένα στο είδος, τότε πριν ξεκινήσει η παράσταση θα πρέπει να γίνεται μία ανακοίνωση η οποία θα λέει «παρακαλούνται όσοι είναι απαίδευτοι να περάσουν έξω».

  4. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  5. Εχει δικιο η Μουτιδου και σε αυτο, για τους αρχαιους Ελληνες το Θεατρο ηταν η διασκεδαση τους , πηγαιναν λοιπον εκει με τα φαγητα τους , τις λιχουδιες τους και παραλληλα με την θεαση ετρωγαν κιολας. Επισης το Θεατρο δεν ηταν εκκλησια , μιλαγανε ,σχολιαζανε γι αυτα που βλεπανε και ακουγανε. Οταν λοιπον δεν τους αρεσε κατι ,εκσφενδονιζαν οτι ειχαν στα χερια τους για να διαμαρτυρηθουν . Δεν καταλαβαιναν απο αυθεντιες ουτε αυτο αποτελουσε θεσφατο, δεν πα να ηταν ο Σοφοκλης η ο Ευρυπιδης…

Φωτιά στη Ρόδο – «Φύγε, δεν κόβεται!». Ο ανατριχιαστικός διάλογος πυροσβεστών (Βίντεο)

Οι φωτιές ματαιώνουν την δεξίωση για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας