Αντιμέτωπη με κρίσιμες καθυστερήσεις λόγω της ελλιπούς ή καθυστερημένης παράδοσης εργοταξιακών χώρων βρίσκεται η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, με αποτέλεσμα να μετατοπίζονται βασικά στάδια του χρονοδιαγράμματος, παρά την ομαλή πρόοδο των σηράγγων και των TBM.
- Μολονότι η κοινοπραξία του έργου θεωρεί ότι ακόμη και σήμερα μπορεί εφόσον αποφασιστεί από την Ελληνικό Μετρό να κερδηθεί μέρος του χαμένου χρόνου, ο συμβατικός στόχος για παράδοση του έργου το 2029 είναι πρακτικός αδύνατος, με το σχεδιασμό να μετατίθεται με βεβαιότητα για μετά το 2030 κατά 2 έως 3 χρόνια και αυτό με την σημερινή ορατότητα του έργου.
Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί ο σταθμός των Εξαρχείων, ο οποίος αντανακλά τις σύνθετες προκλήσεις του έργου, τεχνικές και νομικές τέσσερα χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης.
- Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom, μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί 11,5 σταθμοί ενώ μόλις προχθές εστάλη το σχετικό πρωτόκολλο της μερικής απόδοσης του χώρου στα Εξάρχεια, σύμφωνα με το οποίο το 20% της έκτασης αποδίδεται προς χρήση στους κατοίκους και το 80% παραμένει δεσμευμένο για τις ανάγκες του εργοταξίου. Στο τμήμα του χώρου που έχει απομονωθεί βάσει των δικαστικών αποφάσεων, απαιτείται αναθεώρηση της μελέτης, προκειμένου να προσαρμοστεί ο σχεδιασμός και πιθανώς να «μικρύνει» ο σταθμός. Η εντολή για την αλλαγή της μελέτης πρέπει να δοθεί από την Ελληνικό Μετρό.



GIPHY App Key not set. Please check settings