Πράσινο φως έδωσε το εφετείο της Φρανκφούρτης στη γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl να συνεχίσουν τις πωλήσεις της «σοκολάτας Ντουμπάι» παρά το γεγονός ότι αυτή δεν παρασκευάζεται στο Ντουμπάι, αλλά κυκλοφορεί ως προϊόν ιδιωτικής ετικέτας της γνωστής αλυσίδας.
Ένας Γερμανός μεγαλέμπορος τροφίμων ήταν εκείνος που προσέφυγε στη δικαιοσύνη, υποστηρίζοντας πως τα προϊόντα της Lidl παραπλανούν τον καταναλωτή, δίνοντάς του την εντύπωση ότι παρασκευάζονται στο Ντουμπάι, ενώ κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Ωστόσο, το εφετείο της Φρανκφούρτης δεν συμμερίστηκε τους ισχυρισμούς του ενάγοντα, ο οποίος εισάγει επώνυμη «σοκολάτα Ντουμπάι» που όντως έχει παρασκευαστεί στο Ντουμπάι.
Όπως αναφέρει το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων (dpa), οι δικαστές εκτίμησαν ότι η «σοκολάτα Ντουμπάι» γίνεται αντιληπτή ως μία γενική έννοια χωρίς ειδικό δεσμό με τον τόπο στον οποίο παράγεται.
Έτσι, όπως είπαν, δεν τίθεται ζήτημα παραπλάνησης του καταναλωτή ειδικά τη στιγμή που η συσκευασία του συγκεκριμένου προϊόντος αναφέρει ρητώς ότι τα συστατικά του προέρχονται «από χώρες εντός και εκτός ΕΕ».
Να σημειωθεί ότι ο ίδιος έμπορος είχε προσφύγει στο πρωτοδικείο της Κολωνίας για παρόμοιο λόγο, στρεφόμενος κατά των σουπερμάρκετ Aldi, τα οποία πουλούσαν στα ράφια τους «σοκολάτα Ντουμπάι» από την Τουρκία.
Εκεί οι δικαστές έκριναν ότι όντως ο καταναλωτής κινδυνεύει να παραπλανηθεί και μάλιστα, έβαλαν ασφαλιστικά μέτρα σε βάρος των Aldi.
Ωστόσο, στην περίπτωση της Lidl, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Tagesschau.de, η σοκολάτα της Lidl εμφανίζεται καθαρά ως «ιδιωτική ετικέτα» χωρίς να αφήνει το παραμικρό υπονοούμενο ότι μπορεί να προέρχεται από το Ντουμπάι σε αντίθεση με τη συσκευασία της Aldi.
Η σοκολάτα Ντουμπάι εμφανίστηκε στις αρχές του 2024, αλλά, όπως αναφέρει η Deutsche Welle, δεν έχει κατοχυρωθεί εμπορικά, αφού τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεν έχουν συνυπογράψει την «Πράξη της Γενεύης της Συμφωνίας της Λισαβόνας για τις ονομασίες προέλευσης και τις γεωγραφικές ενδείξεις».
Κατά συνέπεια δημιουργείται το ερώτημα κατά πόσον υπάρχει πατέντα και νομική κατοχύρωση για «την πιο viral λιχουδιά για το 2024» με τον τεράστιο τζίρο, αφού ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι μέσα σε έξι μήνες η «σοκολάτα Ντουμπάι» έχει κάνει πωλήσεις 500 εκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως, χωρίς τον τζίρο των Χριστουγέννων.
GIPHY App Key not set. Please check settings