Ο Γεράσιμος Ιάσονας, ο μοναδικός επιζών από το πρώτο βαγόνι του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, επιστρέφει στην Ελλάδα για να συνεχίσει τον δύσκολο αγώνα του.
- Σύμφωνα με το magnesianewsο 22χρονος γυρίζει πίσω στη Λάρισα από το Μιλάνο, όπου νοσηλευόταν από τον Δεκέμβριο του 2024 σε εξειδικευμένο κέντρο αποκατάστασης. Την ίδια ώρα, νέα συγκλονιστικά στοιχεία για την τραγωδία βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Στην Ελλάδα, θα συνεχίσει τη θεραπεία του σε ειδικό δωμάτιο στο ΙΑΣΩ Θεσσαλίας, έχοντας δίπλα του την οικογένειά του και την αμέριστη συμπαράσταση όλων όσοι προσεύχονται για την αποκατάστασή του.
- Να σημειωθεί ότι ο Γεράσιμος είχε νοσηλευτεί και στη Βοστώνη, όπου είχε μεταφερθεί τον Νοέμβριο του 2023 με ειδική πτήση, συνοδευόμενος από ιατρική ομάδα και τη μητέρα του.
Νέα ερωτήματα για την έκρηξη στα Τέμπη
Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη παραμένει στο προσκήνιο, με τις αποκαλύψεις να συνεχίζονται και τις απαιτήσεις για Δικαιοσύνη να μεγαλώνουν. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν οι νέες πληροφορίες για την καταστροφική έκρηξη που σημειώθηκε μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων.
Νέα στοιχεία που έρχονται στο φως μέσω της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» δείχνουν ότι, εκτός από το πολυσυζητημένο «μπάζωμα» του σημείου, ενδέχεται να έγινε και αλλοίωση κρίσιμων δεδομένων από αγνώστους. Ο στόχος φέρεται να ήταν η δημιουργία μιας ψευδούς εικόνας για τα αίτια της λεγόμενης «πυρόσφαιρας» που εκτιμάται ότι προκάλεσε τον φρικτό θάνατο σε 5-8 επιβάτες.
Πώς εξηγήθηκε η πυρόσφαιρα
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη εκδοχή, η φονική έκρηξη αποδόθηκε σε μια απίθανη σύμπτωση: ένα καλώδιο υψηλής τάσης πέρασε μέσα από ένα στενό σημείο και ήρθε σε επαφή με εύφλεκτα υλικά, δημιουργώντας την πυρόσφαιρα. Ωστόσο, υπάρχουν καταγγελίες ότι αυτή η εκδοχή προωθήθηκε σκόπιμα, με παρεμβάσεις αγνώστων στον τόπο της τραγωδίας.
Παραλείψεις και αναπάντητα ερωτήματα
Όταν πριν μερικούς μήνες κλήθηκε από τις δικαστικές αρχές της Λάρισας ο υπεύθυνος για τη σύνταξη του σχετικού πορίσματος, δεν του έγινε καμία ερώτηση σχετικά με τους ισχυρισμούς περί αλλοιωμένου οπτικού υλικού. Πρόκειται για μία ακόμη αμφιλεγόμενη παράλειψη, που έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά σοβαρών ζητημάτων:
- Την εξαφάνιση κρίσιμων στοιχείων από το σημείο της σύγκρουσης
- Τη μη διεξαγωγή τοξικολογικών εξετάσεων
- Την απώλεια βιολογικών δειγμάτων
Οι οικογένειες των θυμάτων συνεχίζουν να ζητούν απαντήσεις και Δικαιοσύνη, ενώ οι αποκαλύψεις για το τι συνέβη πραγματικά εκείνο το βράδυ δεν έχουν τελειώσει.
- Το νέο αυτό θρίλερ φέρνει στο φως μια περίεργη διάσταση του πολύνεκρου δυστυχήματος, με αφορμή τα πρώτα πορίσματα του 2023 για την έκρηξη που ακολούθησε τη σύγκρουση των τρένων. Ενώ αρχικά η ανάφλεξη αποδόθηκε στα έλαια σιλικόνης, νέες θεωρίες και φωτογραφικά ντοκουμέντα έχουν δημιουργήσει αμφιβολίες για το τι πραγματικά συνέβη.
Ένα πόρισμα που άλλαξε τα δεδομένα
Ιδιαίτερη σημασία αποκτά η 26σέλιδη έκθεση που παραδόθηκε στις δικαστικές αρχές από τη Hellenic Train στις 25 Ιουλίου 2023. Το έγγραφο, το οποίο υπέγραψαν ξένος πραγματογνώμονας και στέλεχος της εταιρείας, παρουσίαζε μια διαφορετική εκδοχή για την καταστροφική πυρκαγιά.
Σύμφωνα με αυτήν τη νέα θεωρία, η φωτιά προκλήθηκε όταν ένα καλώδιο υψηλής τάσης κόπηκε κατά τη σύγκρουση και μπήκε σε έναν μετασχηματιστή που περιείχε τρεις τόνους σιλικόνης. Αυτή η ακριβής αλληλουχία γεγονότων θεωρήθηκε εξαιρετικά απίθανη, αλλά ταυτόχρονα χρησιμοποιήθηκε ως βασικό στοιχείο στις έρευνες.
Είναι όλα σύμπτωση ή σκηνοθεσία;
Η θεωρία αυτή ουσιαστικά επέκτεινε τα αρχικά πορίσματα της Τροχαίας, όμως το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο φαίνεται να την απορρίπτει. Ωστόσο, η επίσημη ανακοίνωση του πορίσματός του έχει καθυστερήσει σημαντικά, δημιουργώντας ερωτήματα.
Στο μεταξύ, οι οικογένειες των θυμάτων έχουν εστιάσει στο οπτικό υλικό που συνοδεύει την έκθεση της Hellenic Train. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί μια εικόνα που δείχνει το καλώδιο να έχει εισχωρήσει στον μετασχηματιστή.
Καταγγελίες για στημένες φωτογραφίες
Ο Κώστας Λακαφώσης, τεχνικός πραγματογνώμονας που εκπροσωπεί τις οικογένειες των θυμάτων, δηλώνει ξεκάθαρα: «Αυτές οι φωτογραφίες είναι πλαστογραφημένες, σκηνοθετημένες. Κάποιοι έβαλαν εκεί το καλώδιο για να πουν μετά ότι αυτό προκάλεσε την έκρηξη». Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν άλλες δέκα τεχνικές εκθέσεις και φωτογραφίες από το σημείο που δεν δείχνουν πουθενά αυτήν τη σύνδεση.
Η ανάκριση που άργησε και τα αναπάντητα ερωτήματα
- Ένα ακόμα στοιχείο που προκαλεί εντύπωση είναι ότι, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα των οικογενειών, το στέλεχος της εταιρείας που υπέγραψε την επίμαχη έκθεση κλήθηκε για κατάθεση μόλις στις 13 Ιανουαρίου 2025. Και όταν τελικά κατέθεσε, δεν του έγινε καμία ερώτηση για τις φωτογραφίες ή τη φερόμενη «σύμπτωση» με το καλώδιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όταν συγγενείς των θυμάτων ζήτησαν εξηγήσεις από τους δικαστικούς λειτουργούς για την παράλειψη, η απάντηση που έλαβαν ήταν: «Η ερώτηση θα ήταν άσκοπη, αφού θα υπήρχε αποφυγή σαφούς απάντησης».
Αυτή η απάντηση, ωστόσο, όχι μόνο δεν έδωσε λύση, αλλά δημιούργησε ακόμη μεγαλύτερα ερωτήματα για το αν θα αποδοθούν ποτέ ευθύνες και αν θα αποκαλυφθεί η αλήθεια πίσω από το δυστύχημα.
Τι αναφέρει το Χημείο του Κράτους
- Ένα χρόνο μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, το Γενικό Χημείο του Κράτους μεταβαίνει στη Λάρισα και συλλέγει δείγματα από την εσωτερική επένδυση του βαγονιού της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62.
Τέσσερα εμπιστευτικά έγγραφα του Χημείου του Κράτους, που είδε το NEWS 24/7, περιγράφουν ότι στα αποτελέσματα ανευρέθηκε ξυλόλιο και αρωματικοί υδρογονάνθρακες.
- Οι αναλύσεις βρίσκονται στα χέρια του ανακριτή από τις 13 Ιανουαρίου και παρουσιάζουν τα πειστήρια που εξετάστηκαν καθώς και τις συγκεντρώσεις για κάθε δείγμα. Η κυρίως μάζα των δειγμάτων ταυτοποιείται από την Υπηρεσία ως πλαστική ρητίνη με ίνες γυαλιού. Το έγγραφο προσδιορίζει το υλικό ως κομμάτι της επιβατικής IC-62. Πρόκειται για κατασκευαστικό υλικό, που ονομάζεται FRP (Fibre Reinforced Plastic), και από μια σύντομη αναζήτηση προκύπτει ότι χρησιμοποιείται, αντί για την πάστα χειρός, σε κατασκευές τρένων υψηλής ταχύτητας, καθώς είναι ελαφρύ.
- Στο δείγμα 2Μ, ανιχνεύτηκε, σύμφωνα με το Γενικό Χημείο του Κράτους, ξυλόλιο σε περιεκτικότητα από 40 έως 1116 mg/kg.
Στα τρία δείγματα (Νο4, Νο5 και Νο7), οι αναλύσεις ανιχνεύουν ξυλόλιο σε περιεκτικότητα από 35 έως 54 mg/kg. Σύμφωνα με τα έγγραφα του ΓΧΚ, οι ουσίες που ανιχνεύθηκαν, μεταξύ άλλων, στα δείγματα είναι:
- Αρωματικοί υδρογονάνθρακες (μέθυλοαιθυλο-βενζόλιο, πρόπυλο-βενζόλιο κ.α): εμπεριέχονται σε μίγματα υδρογονανθράκων που χρησιμοποιούνται ως διαλύτες
- Ξυλόλιο (όρθο-, μέτα- και πάρα-διμεθυλοβενζόλιο): οργανικός διαλύτης
- Άλλοι διαλύτες, όπως βενζαλδεΰδη, μεθυλοαιθυλοκετόνη, οξεϊκός βουτυλεστέρας κ.α.
Το NEWS 24/7 θέλησε να αποκλείσει το ενδεχόμενο, οι ουσίες που ανευρέθησαν στα υλικά της επιβατικής, να βρίσκονταν εκεί υπό φυσιολογικές συνθήκες. Για το σκοπό αυτό, επικοινωνήσαμε με τρεις Χημικούς-Μηχανικούς, ένας εκ των οποίων δεν έχει καμία εμπλοκή ως τεχνικός σύμβουλος στην υπόθεση των Τεμπών.
- Από τις απαντήσεις τους φαίνεται πως μια σειρά από διαλύτες που βρίσκονται στα αποτελέσματα, θα μπορούσαν φυσιολογικά να ανευρεθούν πάνω σε μια βαμμένη πλαστική ρητίνη, είτε λόγω κατασκευής, είτε κατά τη διάρκεια της καύσης από τη φωτιά που προκλήθηκε (π.χ. βενζαλδεΰδη, μεθυλοαιθυλοκετόνη κ.α.).
Αντίθετα, οι υψηλές ποσότητες ξυλολίου (από 35 έως 1116 mg/kg) δεν δικαιολογούνται σε τέτοια δείγματα.
- Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έναν από τους χημικούς που επικοινώνησε το NEWS 24/7, η συγκέντρωση ξυλολίου σε αυτό το περιβάλλον και σε αυτά τα υλικά που ανιχνεύθηκε, δε συνάδει με οποιαδήποτε βιομηχανική χρήση ή σύσταση κάποιων από τα φέροντα δείγματα – υλικά. Κυρίως δε, για συγκεντρώσεις που είναι άνω των 50 ppm.
Μάλιστα, οι τιμές αυτές αφορούν πτητικές ουσίες, που εξατμίζονται με την πάροδο του χρόνου. Αυτό σημαίνει ότι αρχικά η συγκέντρωσή τους θα ήταν σημαντικά μεγαλύτερη, αν η δειγματοληψία και οι αναλύσεις είχαν γίνει αρκετές μέρες νωρίτερα. Υπενθυμίζεται ότι τα δείγματα ελήφθησαν 14 και 18 μήνες μετά το δυστύχημα (2Μ και Νο 4, 5, 7 αντίστοιχα).
- Τα ευρήματα αυτά συνδέονται και επικοινωνούν με παλαιότερα αποτελέσματα του Γενικού Χημείου του Κράτους, όταν τον Μάρτιο του 2023 συνέλεξε δείγματα χώματος από το σημείο του δυστυχήματος. Οι αναλύσεις αυτές, 29 ημέρες μετά το δυστύχημα, εντόπισαν ξυλόλιο σε τρία δείγματα σε τιμές πάνω από το φυσιολογικό όριο ρύπανσης του εδάφους.
Όλα τα παραπάνω αποτελέσματα, με τη σφραγίδα του Γενικού Χημείου του Κράτους, αποδεικνύουν ότι εύφλεκτες ουσίες, που δε θα μπορούσαν να βρίσκονται φυσιολογικά εκεί, έλουσαν το βαγόνι της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Η φωτιά που ακολούθησε έκαψε δεκάδες επιβάτες που αναζητούσαν οξυγόνο.
GIPHY App Key not set. Please check settings