Δύο μαθήτριες λυκείου από τη Νέα Ορλεάνη κατάφεραν να αποδείξουν το Πυθαγόρειο Θεώρημα με νέες τριγωνομετρικές λύσεις, κάτι που μέχρι πρότινος θεωρούνταν αδύνατο. Αν και υπάρχουν δεκάδες αποδείξεις, οι τριγωνομετρικές ήταν μαθηματικό «αδιέξοδο» γιατί το θεώρημα είναι η βάση της τριγωνομετρίας. Ωστόσο, η Νe’Kiya Jackson και η Calcea Johnson, μαθήτριες του St. Mary’s Academy, έγραψαν ιστορία με δύο πρωτότυπες αποδείξεις που τράβηξαν την προσοχή των μαθηματικών παγκοσμίως.
- Η σχολική πρόκληση
Η ιστορία ξεκινάει σε έναν ετήσιο διαγωνισμό μαθηματικών του σχολείου. Το πρόβλημα τέθηκε το 2022 με έπαθλο 500 δολάρια και οι δύο μαθήτριες, χωρίς να είναι ιδιοφυΐες στα μαθηματικά, αποφάσισαν να προσπαθήσουν. Έγραψαν, έσβησαν και ξανάγραψαν μέχρι που καθεμία ανακάλυψε μια διαφορετική διαδρομή προς το ίδιο αποτέλεσμα.
- Η Calcea Johnson δημιούργησε μια απόδειξη που πήρε το παρατσούκλι «χωνάκι», επειδή βασίζεται σε μια άπειρη διάταξη τριγώνων που θύμιζε κώνο βάφλας. Από τις τριγωνομετρικές σχέσεις που προέκυπταν, κατέληγε καθαρά στο Πυθαγόρειο.
Η Ne’Kiya Jackson επέλεξε έναν διαφορετικό δρόμο: τοποθέτησε τρίγωνο σε κύκλο, έφτιαξε κάθετες διχοτόμους και με τη βοήθεια νέων μικρότερων τριγώνων έφτασε και αυτή στην ίδια εξίσωση. Οι λύσεις τους ήταν τόσο ξεχωριστές, που αύξησαν κατά διπλάσιο τον αριθμό των τριγωνομετρικών αποδείξεων που υπάρχουν παγκοσμίως.



GIPHY App Key not set. Please check settings