Οι καταγγελίες δικηγόρων οικογενειών θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη, ότι άλλαξε ο νόμος και δεν τα καλύπτει τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα δεν ισχύουν, διότι:
1. Το νομοθετικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων ήταν διαχρονικά διαφορετικό. Ειδική πρόβλεψη περί κυρώσεων σε οποιονδήποτε εισέρχεται στον τόπο του ατυχήματος υπήρχε πάντοτε μόνο για τα αεροπορικά ατυχήματα, όπως προκύπτει ήδη από το άρθρο 27 του ν. 2912/2001, περί προσαρμογής στις διατάξεις της Οδηγίας 94/56/Ε.Κ. του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τη θέσπιση βασικών αρχών που διέπουν τις έρευνες ατυχημάτων και συμβάντων Πολιτικής Αεροπορίας.
2. Ως προς τα σιδηροδρομικά ατυχήματα παγίως υπήρχε ουσιαστική ρύθμιση, με την οποία προβλεπόταν η υποχρέωση άμεσης πρόσβασης στον τόπο του ατυχήματος (άρθρο 13 ν. 4313/2014, 73 ν. 4632/2019), ως προς τις κυρώσεις όμως δεν υπήρχε ποτέ ειδική διάταξη, αλλά εφαρμόζονταν οι γενικές διατάξεις.
3. Αυτή η διάκριση μεταξύ αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων επαναλαμβάνεται και στον ν. 5014/2023 με τον οποίο συστάθηκε ο ΕΟΔΑΣΣΑΜ και ο οποίος ψηφίσθηκε τον Ιανουάριο 2023, πριν από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών (άρθρο 39 για τα αεροπορικά ατυχήματα, άρθρο 44 για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα). Ειδική διάταξη περί κυρώσεων εξακολουθεί να προβλέπεται μόνο για τα αεροπορικά ατυχήματα στο άρθρο 39 του ν. 5014/2023.
4. Καμία απολύτως αλλαγή στο ανωτέρω πλαίσιο δεν σημειώθηκε το 2024, με τον ν. 5167/2024 ή με οποιονδήποτε άλλο νόμο.
Σύμφωνα με τα όσα είχε πει ο δικηγόρος θυμάτων Τεμπών, Στέλιος Σούρλας στο LiveNews, με νόμο του 2024 επιβάλλονται κυρώσεις σε όσους αλλοιώνουν το σημείο ενός δυστυχήματος αλλά αυτό ισχύει μόνο για τα αεροπορικά και όχι για τα σιδηροδρομικά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται ισχύει…
GIPHY App Key not set. Please check settings