Πρόκειται για την σήραγγά της Ηλιούπολης. Ένα τούνελ μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων, με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση, η οποία θα ξεκινά από την Κατεχάκη και θα καταλήγει στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Η κατασκευή της θα επιτρέψει στους οδηγούς να καλύπτουν τη διαδρομή από τον Καρέα μέχρι το Ελληνικό μέσα σε δέκα λεπτά, όταν σήμερα ο χρόνος αυτός φτάνει και ξεπερνά τα τριάντα λεπτά στις ώρες αιχμής.
Το έργο αποτελεί ουσιαστικά επέκταση της Αττικής Οδού και ειδικότερα της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού κι εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για τη δημιουργία ενός ελεύθερου δακτυλίου χωρίς φανάρια και θα δώσει νέα διάσταση στον άξονα Βορρά–Νότου.
Η Βουλιαγμένης, που σήμερα πνίγεται στην κίνηση, θα αποκτήσει χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου και η πρόσβαση στο Ελληνικό, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη η μεγάλη αστική ανάπλαση με δεκάδες χιλιάδες μελλοντικούς επισκέπτες, θα γίνει ταχύτερη και ασφαλέστερη. Παράλληλα, θα δημιουργηθεί ένα πλέγμα ταχείας κυκλοφορίας, που θα συνδέει Αττική Οδό, Κηφισό, Σήραγγα Ηλιούπολης και Βουλιαγμένης, εξυπηρετώντας αποτελεσματικά τις διαμπερείς μετακινήσεις.
Το κόστος του έργου υπολογίζεται κοντά στα 500 εκατομμύρια ευρώ και εδώ ακριβώς βρίσκεται το μεγαλύτερο εμπόδιο. Παρότι έχουν προχωρήσει οι μελέτες, με σημαντική χρηματοδότηση από την πλευρά του ιδιωτικού τομέα, η εξεύρεση των πόρων παραμένει αβέβαιη. Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών προβλέπει την ένταξή του σε έναν ενιαίο διαγωνισμό μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, κάτι, που εφόσον δρομολογηθεί μέσα στο 2025, μπορεί να οδηγήσει σε έναρξη εργασιών το 2026 και ολοκλήρωση προς το τέλος της δεκαετίας. Ωστόσο, αυτές οι προσδοκίες μοιάζουν να διαψεύδονται από τον Υφυπουργό Υποδομών, καθώς ανέφερε, ότι το έργο δύσκολα θα προχωρήσει άμεσα, λόγω του υψηλού κόστους και της έλλειψης κρατικής χρηματοδότησης.
Η αβεβαιότητα αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο. Οι Δήμοι Βύρωνα, Ηλιούπολης και Ελληνικού-Αργυρούπολης απέστειλαν επιστολή στον Πρωθυπουργό, ζητώντας να μάθουν το ακριβές χρονοδιάγραμμα και την πορεία της μελέτης, επισημαίνοντας, ότι πρόκειται για έργο ζωτικής σημασίας για την καθημερινότητα των πολιτών. Η Lamda Development από την πλευρά της έχει δεσμευθεί να συνεχίσει τη χρηματοδότηση της μελετητικής ωρίμανσης, ώστε να μην χαθεί η δυναμική, που έχει δημιουργηθεί. Στον αντίποδα, συγκοινωνιολόγοι εκφράζουν τον προβληματισμό τους, ότι η προτεινόμενη χάραξη, εξυπηρετεί κυρίως το Ελληνικό και ένα περιορισμένο κομμάτι πληθυσμού, υποστηρίζοντας, πως θα έπρεπε να εξεταστεί μια πιο δακτυλιοειδής προσέγγιση, ώστε να ωφεληθεί μεγαλύτερο μέρος της Αττικής.
Το σίγουρο είναι, ότι η Σήραγγα Ηλιούπολης δεν είναι ένα απλό έργο, αλλά ένα έργο, που μπορεί να αλλάξει την εικόνα της πόλης και να δημιουργήσει ένα νέο δίκτυο ταχείας κυκλοφορίας χωρίς φανάρια, κάτι, που η Αθήνα έχει ανάγκη όσο ποτέ. Η υλοποίησή του εξαρτάται αποκλειστικά από την πολιτική βούληση και την ικανότητα εξεύρεσης χρηματοδότησης. Αν οι αποφάσεις παρθούν σύντομα, το έργο μπορεί να ξεκινήσει μέσα στην επόμενη διετία και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030, βελτιώνοντας καθοριστικά την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών. Αν όχι, κινδυνεύει να μείνει στη σφαίρα των μεγάλων εξαγγελιών, που δεν έγιναν ποτέ πραγματικότητα.



GIPHY App Key not set. Please check settings