OMGOMG

Απεργία στο λιμάνι του Πειραιά στις 25 Οκτωβρίου – Διεκδικούν οικονομικά αιτήματα. Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας

Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία, που αναχωρούν από το λιμάνι του Πειραιά ενώ κλειστές θα είναι και οι δυο προβλήτες της Cosco την Τρίτη 25 Οκτωβρίου, λόγω της 24ωρης απεργίας που έχουν κηρύξει τα σωματεία των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν θεσμικά και οικονομικά αιτήματα αλλά και μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.

Πρόκειται για τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ (μηχανικοί), ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ (κατώτερα πληρώματα μηχανής), ΠΕΕΜΑΓΕΝ (μάγειροι), ΠΕΝΕΝ (ναύτες) και ΠΕΑΘΕΝ (θαλαμηπόλοι) το Σωματείο ΠΕΠΡΝ (Ρυμουλκά) το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας, το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών και οι λιμενεργάτες της ΕΝΕΔΕΠ (COSCO).

«Απεργώντας στις 25 Οκτώβρη το σωματείο μας εκτός της διεκδίκησης των αιτημάτων μας τιμά και τον συνάδελφό μας Δημήτρη Δαγκλή που έπεσε νεκρός, πριν ένα χρόνο, εν ώρα εργασίας με μόνο λόγο την έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας», αναφέρει στον Αθήνα 9.84, ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ) Μάρκος Μπεκρής. «Τα μέτωπα που υπάρχουν σε αυτό τον τομέα είναι πολλά και είναι ανοιχτά, δηλ, έχουμε πολλούς συναδέλφους που ταλαιπωρούνται από ατυχήματα και επαγγελματικές ασθένειες την ώρα που στην Ελλάδα δεν υφίσταται καταγραφή επαγγελματικών ασθενειών. Δεν εφαρμόζεται η νομοθεσία για τα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα στο σύνολο των εργαζομένων. Ένα τρίτο σημαντικό ζήτημα είναι ότι περισσότεροι από 200 εργαζόμενοι απασχολούνται, με ένα νομικό τερτίπη, μέσω εργολάβων και ΟΦΕ χωρίς δώρα, άδειες, επιδόματα, χωρίς σύμβαση εργασίας, με μισθούς πιάτσας. Χρησιμοποιούν δηλάδή αυτούς τους ανθρώπους για να μην εφαρμόζονται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας».

«Πρόκειται για μια Παμπειραϊκή απεργία στο λιμάνι. Οι ιδιοκτήτες των ρυμουλκών ενώ πριν από δύο μήνες υπέγραψαν σύμβαση εργασίας με τους εργαζόμενους τώρα την καταγγέλλουν, λόγω ενεργειακής κρίσης, και τους καλούν να συζητήσουν για μειώσεις. Αντίστοιχα στον κλάδο των ναυτεργατών υπάρχει το ζητημα της αναμόρφωσης του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου (ΚΙΝΔ) που γίνεται αυτή την εποχή από ειδική επιτροπή του υπουργείου Ναυτιλίας, η οποία στην ουσία καταργεί όλες τις Συμβάσεις Εργασίας, Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη υπάρχει ζήτημα πολύ σοβαρό με τα συνεχή εργατικά ατυχήματα. Πριν λίγες ημέρες συνάδελφος έπεσε από τη σκαλωσιά και σακατεύτηκε. Κάθε μέρα ακούμε για ένα εργατικό ατύχημα δεν τηρούνται οι συμβάσεις τα ωράρια έχουν γίνει λάστιχο. Κάτι πρέπει να γίνει άμεσα και για αυτό αγωνιζόμαστε», επισημαίνει ο κ. Μπεκρής.

Αφήστε μια απάντηση

Avatar

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Θρήνος στο Βανάτο Ζακύνθου – Πως έφτασε στην αυτοκτονία ο 52χρονος

Νεκρός ο Βασίλης Μάγγος – Αναβλήθηκε δίκη των αστυνομικών στον Βόλο για την υπόθεση