Αποκαλυπτικό. Επιστροφή στα σχολεία. Αυτό είναι το διπλό σχέδιο προστασίας των μαθητών

Για την υποδοχή των μαθητών, σε πρώτη φάση της Γ΄ λυκείου στις 11 Μαΐου και όλων των τάξεων γυμνασίου και λυκείου από τις 18 Μαΐου, οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τα συνεργεία των δήμων θα βρίσκονται από τη Δευτέρα στις σχολικές μονάδες προκειμένου να πραγματοποιηθούν όλες οι απαραίτητες  προετοιμασίες, με προτεραιότητα την προστασία της υγείας των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων, του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού, καθώς και την απρόσκοπτη λειτουργία της μονάδας.
 
Οι μαθητές θα προσέρχονται στις τάξεις εκ περιτροπής, οι μισοί Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και οι άλλοι μισοί Τρίτη, Πέμπτη ώστε να σχηματισθούν μικρότερα τμήματα, το πολύ 15 ατόμων και να τηρούνται οι απαιτούμενες αποστάσεις ασφαλείας.Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι διπλό:
Πρώτον για την εφαρμογή των μέτρων προφύλαξης και την διδασκαλία των μαθημάτων με διασφάλιση της προστασίας της υγείας μαθητών και καθηγητών και δεύτερον για την διαχείριση και αντιμετώπιση τυχόν νέων κρουσμάτων κορωνοϊού που μπορεί να εμφανιστούν .
Αναλυτικά το κυβερνητικό σχέδιο-σύμφωνα με το dikastiko-προβλέπει:

  • Την πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων θα δοθούν οδηγίες προς διευθυντές, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς με έντυπο και οπτικοακουστικό υλικό.
  • Στα σχολικά λεωφορεία η χρήση μάσκας από τους μαθητές είναι προαιρετική ενώ, οι μαθητές που θα μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα φορούν μάσκα, όπως όλοι που θα εισέρχονται σε αυτά.
  • Στα σχολεία θα υπάρχουν αντισηπτικά, θα γίνεται φυσικός εξαερισμός.
  • Προβλέπεται καθαρισμός 2 φορές την ημέρα.
  • Θα προβλεφθούν διαφορετικά διαλείμματα για τους μαθητές.
  • Θα απαγορεύεται η λειτουργία των κυλικείων.
  • Θα είναι προαιρετική χρήση μάσκας στην τάξη και στα μέσα μεταφοράς μαθητών.
  • Δυνατότητα μη προσμετρούμενης απουσίας για μαθητές που έχουν ειδικό λόγο με βάση δήλωσης του γονέα
  • Ζωντανή εξ αποστάσεως παρακολούθηση μαθήματος για όσους μαθητές έχουν λόγο απουσίας από το σχολείο
  • Τον Σεπτέμβριο Πανελλαδικές όσοι νοσήσουν
  • Τον Σεπτέμβριο θα μπορούν να δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις όσοι υποψήφιοι έχουν κάποιο πρόβλημα υγεία, σύμφωνα με ασφαλής πληροφορίες.
  • Το σχέδιο του υπουργείου περιλαμβάνει για τους μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ευάλωτες ομάδες, την λήψη ειδικών μέτρων με την δυνατότητα εξέτασης τον Σεπτέμβριο, στην περίπτωση που κάποιος υποψήφιος νοσήσει από κορωνοϊό κατά τη διάρκεια των Εξετάσεων.

Τη Δευτέρα 15 Ιουνίου θα ξεκινήσουν οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις για τη μεγάλη μερίδα υποψηφίων, των Γενικών λυκείων. Την Παρασκευή 26 Ιουνίου θα ολοκληρωθούν οι εξετάσεις στα βασικά μαθήματα, με την Χημεία και τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Προσανατολισμού. Τις ίδιες ημερομηνίες θα εξετασθούν οι απόφοιτοι προηγούμενων ετών που επέλεξαν να εξεταστούν με το προηγούμενο σύστημα.
Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε το πρόγραμμα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, το οποίο ξεκινά όπως πάντα με την Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας. Οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων θα ξεκινήσουν την Τρίτη 16 Ιουνίου προκειμένου να ολοκληρώσουν τις εξετάσεις Τρίτη 30 Ιουνίου με τις εξετάσεις σε μαθήματα ειδικότητας ενώ στα ίδια επίπεδα με πέρυσι πέρυσι αναμένεται να κινηθεί ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ κοντά τους 78.000.
Το δεύτερο σκέλος περιλαμβάνει την τήρηση πρωτοκόλλου ΕΟΔΥ για διαχείριση τυχόν συμπτωμάτων που εμφανίζεται σε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας και την διαδικασία ιχνηλάτησης.
Η ομάδα εμπειρογνωμώνων, για το άνοιγμα των σχολείων, δημιουργεί ειδικό πρωτόκολλο για τις περιπτώσεις εμφάνισης κρουσμάτων στα σχολεία. «Η αναζήτηση της επαφής δεν θα οδηγεί στο κλείσιμο των σχολείων», σύμφωνα με το σχέδιο. Πιθανότατα να μην ακολουθηθεί η ίδια τακτική που εφαρμόστηκε στην αρχή της πανδημίας στη χώρα, σύμφωνα με την οποία ένα σχολείο έκλεινε για δύο εβδομάδες όταν μαθητής ερχόταν σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα. Σε κάθε περίπτωση θα γίνεται ιχνηλάτηση των επαφών κρούσματος εντούτοις θα υπάρχει ειδική διαβάθμιση στα μέτρα ανάλογα με την ευρύτητα της διασποράς.
Όπως είπε ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας για το ζήτημα της θερμομέτρησης των μαθητών, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια τέτοια πρόβλεψη για θερμομέτρηση των μαθητών. «Η θερμομέτρηση είναι ένα μη ασφαλές μέτρο, ιδιαίτερα για κάποιον ο οποίος δεν έχει συμπτώματα της νόσου, περίπου 10% όπως φαίνεται μπορεί να συμπεριφέρεται έτσι σε μεγάλες μελέτες, περιμένουμε ακόμα περισσότερα επιστημονικά δεδομένα. Και φυσικά μπορεί να είναι στο χρόνο επώασης. Άρα η θερμομέτρηση δεν προσφέρει κάτι παραπάνω. Αυτό επαφίεται στην οικογένεια του παιδιού, να παρακολουθεί το παιδί για τα συμπτώματα, τα συμπτώματα που αναφέραμε και πολύ διεξοδικά προχθές, που έχουν σχέση με την καινούρια νόσο, ώστε να δίνεται η προτεραιότητα στην αποφυγή του να πάει στο σχολείο το παιδί με τα συμπτώματα και να μεταδώσει τη νόσο».

6 Comments

Leave a Reply
  1. Τι ανά 15 άτομα τι ανά 30 ο ιός ξεκίνησε από ένα άτομο από ΕΝΑ.
    Πρέπει να μάθουμε πως πρέπει να πλένουμε τακτικά τα χέρια μας και να μην πιάνουμε το πρόσωπο μας και το κυριότερο το φτάρνισμα πάνω σε χαρτομάντιλο όχι στα χέρια μας.
    Παιδιά Γυμνασίου Λυκείου μπορούν να το τηρήσουν αυτό όπως και οι ενήλικες τα παιδάκια του Δημοτικού είναι δύσκολο.

  2. Η μείωση από 30 σε 15 μαθητες ειναι για να εξασφαλιστει απόσταση ΜΕΣΑ στην τάξη. Τα παιδια δεν το παιρνουν βαρια (εκτός αυτων που έχουν ευπάθεια).. Όσοι έχουν παιδια ξερουν ότι και στην ίωση κολλουν αυτα και έχουν μύξες, σε κολλάνε εσενα και είσαι άρρωστος 10 μέρες.
    Ψυχραιμια παίδες, ας δειξουμε λίγη εμπιστοσυνη στους ειδικούς που μέχρι τώρα μας γλύτωσαν από τα πολύ χειρότερα

  3. Τα μέτρα είναι σε μεγάλο βαθμό ικανοποιητικά όπως εξελίχθηκαν και δείχνουν ότι η Πολιτεία αφουγκράστηκε τις ανησυχίες του κόσμου και είναι προς τιμήν της. Βέβαια 15 παιδιά δεν είναι και πολύ ασφαλές για μια τάξη γιατί είναι περιορισμένο το εμβαδόν και ένας να φτερνιστεί, έχουν αρρωστήσει όλοι οι άλλοι. Νομίζω ότι πρέπει να γίνει υποχρεωτική η μάσκα για όλη την ώρα που θα είναι στην αίθουσα τα παιδιά και ας γίνουν μόνο τα 2-3 βασικά μαθήματα ανά δυο μέρες. Δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο στην παρούσα φάση.

  4. alina αν αναφέρεσαι σε παιδιά Δημοτικου μαζί σου κι εγω για παιδικές μάσκες. Αλλα είναι πολυ ουτοπικο. Δεν προκειται να τις κρατήσουν τα ίδια τα παιδιά. Εγώ έχω αγόρι κ είμαι σίγουρος ότι μέσα στην ταξη θα κανουν χαβαλε με τις μάσκες, θα τις πιανουν από μέσα, απέξω τελικά θα είναι χειρότερα.
    Αυτο που πρέπει να ενταθεί είναι η τακτικοτητα ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΟΥ: μπαινουν/βγαινουν από διάλειμμα; Η ίδια η δασκαλα θα περνάει από τα παιδιά κ θα τους βαζει. Μέχρι το Φεβρουάριο η δασκαλα τους έβαζε όποτε το θυμόταν.
    ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ: αν γινεται από τις καθαρίστριες να γίνεται σοβαρή δουλεια. Εμεις είχαμε καθαρίστρια που έλεγε οτι έχει την μεση της κ ότι μολυβι, μαρκαδόρο έβρισκε στο πάτωμα έλεγε ότι το πεταγε με φαράσι (στην πραγματικοτητα το τσέπωνε, ώσπου καναμε παραπονα για τις εκτεταμένες απώλειες και μαζευτηκε). Ειδικά στις τουαλέτες επιβαλλεται διαλυμμα χλωρίνης

  5. Αντώνη συμφωνώ με όσα γράφεις. Στο θέμα της καθαριότητας είναι πολύ σημαντικό να μπαίνει χλώριο αραιωμένο σε πατώματα και τουαλέτες και αντισηπτικό στα χέρια πριν και μετά από το διάλειμμα. Για τις μάσκες είναι λίγο ρίσκο όντως, αλλά το βήξιμο ή το φτέρνισμα είναι κάτι που με φοβίζει. Πραγματικά δεν ξέρω τι είναι πιο επικίνδυνο απο τα δυο.

  6. Το τελευταίο διαστημα οι γονεις γινομαστε αποδέκτες εξοργισμένων mail από την Ενωση Γονέων για “διεκδικήσεις” από την κυβέρνηση. Πχ τον προηγούμενο μήνα μας παρότρυναν να δηλώσουμε αιτημα για παροχή Laptop/Tablet και μάλιστα σε 1-2 μερες προβάλοντας την ισοτητα στην τηλεκπαιδευση. Αυτο που δεν είπαν ήταν ότι η κινηση γινοταν ΜΟΝΟ για οικογένειες που είναι πολυ δύσκολα οικονομικα ή έχουν πολλα παιδιά στο δημοτικο, το οποίο με ενημέρωσε ο Δ/ντης. Χαρακτηριστικα μου είπε “Μακάρι να ήταν για όλους αλλά δεν μπορούν”. Με τον τρόπο αυτό το μονο που πιθανά κατέφεραν είναι αυτοι που πραγματικά το είχαν αναγκη να μην το πάρουν!!
    Μου κανει εντυπωση γιατί στην προηγούμενη κυβέρνηση η ΣΙΩΠΗ τους ήταν εκωφαντική! Ηταν όλα καλά τότε; Τα βιβλία καλά, υπήρχαν εργαστήρια; Προσλήψεις των δασκάλων γινονταν;
    Γιατί δεν είπαν ποτέ ότι σε καθε γιορτή οι εκπαιδευτικοι ΑΠΑΙΤΟΥΝ να παρουμε τα παιδιά μας στις 10.00 λες και στις εργασίες μας μπορούμε να δουλεύουμε με ωραριο λάστιχο ή οτι έχουμε παππούδια για παραλαβή/εξυπηρέτηση; Πως παλιά μετά τη γιορτη συνεχιζόταν το μαθημα; Υποτίθεται ο ρόλος τους είναι να εκφραζουν τα προβλήματα των Γονέων! Αυτοι τα έχουν βρει με τους εκπαιδευτικους κ ζητανε συνεχώς προσλήψεις. Εχουν οι εκπαιδευτικοι συλλογικο όργανο, δεν είστε αρμοδιοι. Τους ΓΟΝΕΙΣ εκπροσωπείτε, το ξεχασατε!!
    Αν θέλουν να κανουν αντιπολιτευση δεν έχουν δικαιωμα να χρησιμοποιούν τα παιδιά μας, να πάνε στη Βουλή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Θεέ μου. Έβγαλε το μπλουζάκι της και… μας τρέλανε

Απίστευτο. Νεκρός ο Νίκος Βουλγαράκης απο τσίμπημα μέλισσας