Ανατριχιαστική αποκάλυψη του Γρηγόρη Τσόκα: “Έτσι βρήκα το πτώμα του Γραικού”

Ο γνωστός καθηγητής Εφηρμοσμένης Γεωφυσικής και διευθυντής του Εργαστηρίου Εφηρμοσμένης Γεωφυσικής του ΑΠΘ, Γρηγόρης Τσόκας, οποίος έχει συμμετάσχει σε δεκάδες αρχαιολογικές έρευνες ανά την Ελλάδα – μεταξύ των οποίων και στην Αμφίπολη-  είναι ο άνθρωπος, ο οποίος μαζί με τέσσερις συνεργάτες του, εντόπισε, χθες, με υπερσύγχρονα μηχανήματα ελληνικής πατέντας, το αυτοκίνητο του 59χρονου Δημήτρη Γραικού, μαζί και το πτώμα του, σε κτηνοτροφική μονάδα, στη περιοχή Ανατολικού, του δήμου Δέλτα.

Όλα ξεκίνησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν το τμήμα Εγκλημάτων Κατά Ζωής της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης απευθύνθηκε, υπό άκρα μυστικότητα, στο συγκεκριμένο εργαστήριο, το οποίο είναι εξειδικευμένο στις μεθόδους απεικόνισης του υπεδάφους, ζητώντας βοήθεια για τη διαλεύκανση της υπόθεσης. Πράγμα που σημαίνει ότι από τότε η αστυνομία ήταν στα ίχνη του δράστη.

 

“Μας αναφέρθηκε ότι ο στόχος ήταν η ανίχνευση μεταλλικού αντικειμένου, αυτοκινήτου δηλαδή, θαμμένου σε κάποιο βάθος, οπότε σχεδιάστηκε η έρευνα από εμάς. Εμείς δεν ξέραμε πού θα πάμε ακριβώς, δε μας είχαν πει το ακριβές σημείο, μας είχαν πει ποιος είναι ο στόχος, αλλά δε μας είχαν αναφέρει την συγκεκριμένη τοποθεσία. Δεν ξέραμε ούτε τον λόγο της έρευνας, απλώς, κάποιοι συνάδελφοί υπέθεσαν για ποιο λόγο πρόκειται” λέει στο newsit.gr o Γρηγόρης Τσόκας.

Αρχικά, έπρεπε να σχεδιαστεί και να οργανωθεί η έρευνα. Να βρεθεί ποια μέθοδος και με ποιους τρόπους θα χρησιμοποιηθεί. Όταν αυτό έγινε, ο καιρός δε στάθηκε σύμμαχος και έτσι, η έρευνα προγραμματίστηκε δυο φορές και άλλες τόσες αναβλήθηκε.

“Η έρευνα επιχειρήθηκε δύο φορές, αλλά αναβλήθηκε λόγω καιρικών συνθηκών. Μας ειδοποίησαν δύο φορές να πάμε στο σημείο, μαζί με την αστυνομία και μετά μας είπαν ότι δεν μπορούμε να πάμε γιατί είχε βρέξει. Λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών είχε πλημμυρίσει συγκεκριμένη τοποθεσία” αναφέρει ο Γρηγόρης Τσόκας.

Τελικά, η επιχείρηση έγινε χθες το πρωί και διήρκεσε πέντε ώρες. Οι επιστήμονες «σκάναραν» το υπέδαφος και κατάφεραν να εντοπίσουν δύο σημεία ως πιθανά, στα οποία θα έπρεπε να γίνει ανασκαφή.

“Υποδείξαμε δύο σημεία στην αρχή, ως σημεία τα οποία κρύβουν μεγάλες μεταλλικές μάζες στο υπέδαφός τους. Το ένα σημείο έκρυβε οικοδομικά υλικά (μπετόβεργες) και το άλλο σημείο έκρυβε το αυτοκίνητο του θύματος, όπως μάθαμε μετά. Αφού πραγματοποιήσαμε την έρευνα και την επιτόπου επεξεργασία των δεδομένων και υποδείξαμε τα σημεία, προφανώς, περιμέναμε κι εμείς για να δούμε τι συνέχεια θα είχε η έρευνα” εξηγεί ο Γρηγόρης Τσόκας.

Με τη συγκεκριμένη μεθοδολογία γίνονται μετρήσεις στο υπέδαφος και αμέσως μετά, η επεξεργασία των αποτελεσμάτων αυτών των μετρήσεων, δίνει εικόνα του τι βρίσκεται στο υπέδαφος που έχει ερευνηθεί.

“Χρησιμοποιήσαμε δυο, τρεις μεθόδους για τις οποίες θα μπορούσα να σας πω ότι είναι μέθοδοι ηλεκτρικής και μαγνητικής τομογραφίας του εδάφους. Είναι μέθοδοι με τις οποίες έχουμε εικόνα του υπεδάφους, για να σας το πω πολύ απλά. Στην αρχή παίρνουμε κάποιες μετρήσεις και οι εικόνες προκύπτουν μετά. Δεν βλέπουμε, δηλαδή, το υπέδαφος σε πραγματικό χρόνο. Φανταστείτε ότι κάνουμε κάτι σαν ακτινογραφία του υπεδάφους. Οι εικόνες δεν έδειξαν ένα αυτοκίνητο, φάνηκε ένας μεγάλος μεταλλικός όγκος. Όπως σας είπα, υποδείξαμε δύο σημεία. Δεν κάναμε λάθος. Και τα δύο σημεία ήταν σημεία στα οποία βρίσκονταν μέταλλα”εξηγεί ο διευθυντής του Εργαστηρίου Εφηρμοσμένης Γεωφυσικής του ΑΠΘ, Γρηγόρης Τσόκας.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Νεκρός ο Πάνος Ζάρλας. Αυτό είναι το βίντεο ντοκουμέντο της Τροχαίας. Έτσι σκοτώθηκε

Νεκρός ο Πάνος Ζάρλας. Τρίτη στις 12.00 η κηδεία του